علی کوهی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری آستارا با بسیج نیروهای خدمات رسان خود علاوه بر پاکسازی یک هزار هکتار از معابر اصلی و فرعی آستارا و رنگ آمیزی جداول، دو واحد کمپ اقامتی را با ظرفیت پذیرش حدود 400 خانوار آماده کرده است.
وی از برپایی سفره بزرگ هفت سین در میدان شهرداری آستارا خبر داد و بیان کرد: این سفره بزرگ در فضایی به مساحت 12 متر مربع بر پا شده است.
شهردار آستارا خاطرنشان کرد: 20 هزار نسخه بروشور برای معرفی اماکن گردشگری آستارا و نقشه راه های مواصلاتی در مبادی ورودی شهر آستارا توسط ایستگاه های جمعیت هلال احمر توزیع خواهد شد.
کوهی تصریح کرد: با توجه به اینکه آستارا از سمت شمال، ورودی استان گیلان محسوب می شود، در اغلب این بروشورها علاوه بر جاذبه های گردشگری آستارا، جاذبه های دیگر شهرستان های گیلان نیز معرفی شده است.
وی آستارا را جزو چهار شهر گردشگر پذیر گیلان عنوان کرد و گفت: بیشتر گردشگران آستارا از نوار ساحلی دیدن می کنند و شهرداری این شهر، طرح سالمسازی دریا در نزدیک شهر را برای استقبال از گردشگران آماده کرده است.
وی با اشاره به مساحت 10 هکتاری طرح سالمسازی نزدیک شهر آستارا خاطرنشان کرد: طرح مذکور دارای امکاناتی نظیر نمازخانه، حمام، اتاق مدیریت و پذیرش، سرویس بهداشتی، زمین های فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی، پارکینگ، آلاچیق، پاترک کودک و شناگاه های مستقل برای مردان و زنان است.
آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان با جاذبه های متعدد گردشگری و 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و 26 واحد پذیرایی بین راهی، آماده استقبال از مسافران نوروزی است و با میزبانی خیل عظیمی از گردشگران در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.