علی رضا ملکی نژاد روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جمع آوری و دفع فاضلاب شهر آستارا از سال 79 آغاز شده و تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل تصفیه خانه آن که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی اظهار کرد: تاکنون برای شبکه فاضلاب شهر آستارا 85 میلیارد ریال هزینه شده است و راه اندازی کامل آن نیازمند یکهزار و 370 میلیارد ریال اعتبار است.
وی بیان کرد: در طرح فاضلاب شهری آستارا از روش وکیوم (مکش و پمپاژ) استفاده خواهد شد و در این شیوه برای راه اندازی ایستگاه های پمپاژ، نیازی به حفاری های عمیق نیست و با استفاده از سامانه پمپاژ، فاضلاب از تمام مناطق جمع آوری و با خط لوله اصلی دفع خواهد شد.
ملکی نژاد اظهار کرد: در روش وکیوم تعداد ایستگاه های پمپاژ دفع فاضلاب آستارا از 17 ایستگاه به چهار ایستگاه تقلیل پیدا خواهد کرد و هر ایستگاه در شعاع پنج کیلومتری، فاضلاب را با مکش به خط اصلی و تصفیه خانه هدایت خواهد کرد.
وی ادامه داد: راه اندازی شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب شهری آستارا از دغدغه های مهم شهروندان آن است و اکنون فاضلاب بسیاری از واحدهای مسکونی و تجاری به رودخانه های اصلی شهر هدایت می شود و تهدید زیست محیطی در پی دارد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.