به گزارش ایرنا سید محمد احمدی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان لاهیجان گفت: 41نفر در سال جاری در تصادفات جاده ای و برون شهری و شش نفر هم در تصادفات درون شهری در شهرستان لاهیجان جان خود را از دست دادند که براساس اعلام پلیس بیشتر این فوتی ها بر اثر تصادف با موتورسیکلت رخ داده است.
وی افزود: همه مسوولان در قبال جان مردم مسوول هستند و باید کاری کرد که تعداد کشته ها به حداقل برسد و عزیزی یا مسافری در تصادفات جان خود را از دست ندهد و یا تصادفات به حداقل برسد.
فرماندار لاهیجان یادآور شد: تعداد کشته ها در تصادفات جاده ای در سال 94 در شهرستان لاهیجان 37نفر بود که برغم افزایش درصد فوتی ها در تصادفات جاده ای ، تصادفات درون شهری در این شهرستان کاهش داشته است .
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای حل ترافیک تعطیلات در شهرهای میهمانپذیر مانند لاهیجان مستلزم اطلاعات دقیق و فنی از قبیل تعداد خودروها ، حجم خیابان ها، ظرفیت پارکینگ ها و میزان مسافران است که مسوولان ذیربط باید دراین باره اقدام کنند تا بتوان با کنترل ترافیک رضایت گردشگران را جلب کرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه ترافیکی در تعطیلات نوروزی در سطح شهر لاهیجان به اجرا گذاشته می شود.
احمدی اظهار داشت: دومیلیون و 592هزار مسافر از آغاز سال جاری تا پایان بهمن ماه، وارد شهر لاهیجان شده اند .
رضا مهدوی بخشدار رودبنه نیز در این جلسه گفت: مصوبات شورای ترافیک در خصوص حل مشکلات و گره ترافیکی بخش رودبنه در سال جاری اجرایی نشده و سه روستا در مسیر رودبنه دارای قوس هندسی هستند که باید این مشکل نیز حل شود.
کارشناس پلیس راه رشت و لاهیجان نیز گفت: مقررات برنامه ترافیک از 25 اسفند تا 15فروردین ماه همزمان با استان و کشور در این شهرستان به اجرا گذاشته می شود.
عزیز فرخ پور اظهار داشت: 90درصد تصادفات مربوط به عدم دید کافی در جاده هاست و شعاع دید رانندگان در جاده های استان گیلان کم است و چشم انداز جلو کمتر دیده می شوند.
معاون شهردار لاهیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: در برف بهمن ماه 35میلیارد ریال خسارت به شهر لاهیجان وارد شد که بین 70 تا 80 درصد آن تخریب آسفالت ، خاموشی چراغ های راهنمایی و راهنمایی ، سرعت گیرها و دیگر امکانات و زیربناهای شهری است که ترمیم این خسارات در سال جدید آغاز خواهد شد.
ابراهیم گنجه ای خسروی تصریح کرد: شهرداری لاهیجان با رنگ آمیزی جداول و زیباسازی این شهر برای ورود مسافران نوروزی آماده شده است.
وی گفت:در سال جاری از 61مورد مصوبه شورای ترافیک شهر لاهیجان 45مورد انجام که برای انجام مصوبات این شورا 50میلیارد ریال هزینه شده که 13میلیارد و 500میلیون ریال آن صرف سرعت گیرها شده است.
در جلسه امروز شورای هماهنگی ترافیک شهرستان لاهیجان که روز شنبه به ریاست فرماندار در آستانه تعطیلات نوروزی تشکیل شد، ساماندهی ترافیک میدان گیلان ، یک طرفه کردن خیابان های شهید بهشتی 12 و 14 و نواب ، بکارگیری پارکبان در سطح حاشیه استخر و رسیدگی به وضعیت معاینه فنی خودروها رسیدگی و مصوب شد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.