به گزارش عصر شنبه خبرنگار ایرنا، طبق سنت هر ساله، بازارچه خیریه بنیادکودک رشت در 19 غرفه از کارهای دستی بانوان نیکوکار و دانش‌آموزان شامل محصولات غذایی، گل و گیاه، ظروف سفالی، صنایع دستی، تابلوهای نقاشی، شمع، کتاب و...، در مدت سه روز مورد استقبال شهروندان نیکوکار و به‌ویژه همیاران بنیاد کودک قرار گرفت.
همچنین به منظور رفاه حال همیاران، غرفه‌ اطلاع‌رسانی بنیادکودک در زمان برگزاری این نمایشگاه، پذیرای هدایای نوروزی برای دانش‌آموزان تحت حمایت‌شان بود.
دانش‌آموزان هم‌چون سال گذشته در زمان برگزاری نمایشگاه، همراه بنیاد کودک بودند و به منظور برآورده کردن آرزوهای برگ‌های درخت آرزوها، نسبت به آماده ساختن ژله‌های تزئینی اقدام و عواید حاصل از فروش آن را به این امر اختصاص دادند.
هم‌چنین باتوجه به هفته‌ درختکاری، بنیاد کودک از استند دائمی گل‌های کاکتوس خود که با دستان مهربان دانش‌آموزان کاشته شده است، رونمایی کرد.

** درخت آرزوها، چیدن شکوفه‌‌ها و ساختن خاطره‌ای دیگر
غرفه درخت آرزوها نیز با برگ‌هایی از آرزوهای دانش‌آموزان بورسیه بنیاد کودک حضور گرم همیاران و نیکوکاران را به همراه داشت. این غرفه که جایگاه ویژه‌ای در میان سایر غرفه‌های نمایشگاه به خود اختصاص داده بود، علاوه بر اتفاقات و خاطرات رنگین، این‌بار شاهد خاطره رنگین دیگری از جنس مهربانی بی‌دریغ یک کودک بود؛ مهرانه هفت ساله یکی از شکوفه‌های درخت آرزو را برداشت و آرزوی یکی از دانش‌آموزان بنیادکودک را که یک عروسک بود، برآورده کرد.
تعدادی از مسئولان استانی و شهری از جمله فاطمه شیرزاد و سیدرضا موسوی‌روزان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، محمدحسن عاقل‌منش عضو سابق این شورا و اعضای هیات امنای بنیادکودک نمایندگی رشت از این نمایشگاه بازدید کردند.
بنیادکودک موسسه خیریه‌ بین‌المللی مردم‌نهادی است که با اهدافی انسان دوستانه از 23 سال پیش با کسب مجوز رسمی از وزارت‌کشور و تکیه بر حفظ کرامتِ انسانی، در حمایت از تحصیل دانش آموزان با استعداد نیازمند فعالیت می‌کند. این موسسه در حال حاضر، 9 هزار دانش‌آموز با استعدادِ نیازمند را در سراسر ایران با 28 نمایندگی داخلی در سراسر کشور و 8 شعبه برون‌مرزی در سطح بین‌المللی حمایت می‌کند.
بنیاد کودک نمایندگی رشت، از نهم تیرماه سال 1392 فعالیت خود را در حمایت از تحصیل دانش‌آموزان با استعداد نیازمند این شهر آغاز کرده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.