سیدمحمد احمدی روز دوشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان با تشریح اقتصاد مقاومتی مورد تاکیدمقام معظم رهبری افزود: تاکیدات رهبری در اقتصاد مقاومتی در سال جاری به عنوان یک نسخه شفابخش مورد توجه قرار گرفت و اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دادیم که در واقع سال مقاوم سازی اقتصادی بود.
وی تصریح کرد: در این سال با کمترین امکانات از بیشترین ظرفیت ها استفاده شد و همواره به عنوان دولتمردان راهی که انتخاب می کنیم باید تمام تلاش خود را مصروف تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت نماییم .
وی اظهارداشت: در کمیته برنامه ریزی سال جاری برای شهرستان لاهیجان بیش از 180میلیارد و 400 میلیون ریال از چهار منبع بودجه تنظیم و مصوب شد که این اعتبارات 48 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشت .
فرماندار لاهیجان یادآورشد: سهم عقب ماندگی شهرستان و محرومیت ها باید از طریق بودجه ها جبران شود و مدیران دستگاهها باید سهم خود را از ادارات کل مربوطه دریافت کنند.
وی ادامه داد: برخوداری این شهرستان در برخی شاخص ها مانند راه و آب بالاست مثلا در برخورداری از آب سالم 99 درصد است ولی از نظر کیفیت خدمات مشکل دارد و زیرساخت های آن قدیمی و مربوط به 50 سال قبل است.
آقایی کارشناس سازمان برنامه و بودجه گیلان نیز در این جلسه گفت: بر اساس تخصیص 9ماهه ، میانگین تخصیص اعتبارات استانی تاکنون 30 درصد بوده است که این تخصیص ممکن است تا آخر سال تغییر پیدا کند.
وی اظهارداشت: میانگین تخصیص شهرستان لاهیجان 42 درصد است که نسبت به استان وضعیت بهتری دارد .
در آخرین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان ، درصد تخصیص و یا عدم تخصیص هر یک از دستگاه ها و ادارات دولتی شهرستان لاهیجان و مشکلات ناشی از عدم تخصیص اعتبارات بررسی شد و مدیران دستگاهها مشکلات و تحقق برنامه های خود را اعلام کردند.

***
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: استراتژی استان گیلان در سال 96 بر محور گردشگری قرار گرفته است .
رضا علیزاده روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لاهیجان افزود: تعطیلات نوروز یک موقعیت خاص برای معرفی تمام توانمندی های گیلان است و با نظارت بر تاسیسات گردشگری ، مراکز اقامتی و پذیرایی و سایر صنوف و تامین واحدهای اقامتی ثابت و موقت تلاش شده است که دغدغه مسافران در سفر به این استان بر طرف شده و رضایتمندی آنان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی و پذیرایی گیلان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی و خدمات رسانی به گردشگران هستند خاطرنشان کرد:قبل از دولت تدبیر و امید یک هزار و 175واحد گردشگری در گیلان وجود داشت که این میزان هم اکنون به بیش از یک هزار و 700 واحد و 24 هزار تخت در استان گیلان رسیده است .
وی اظهارداشت: گردشگری موقعیت ممتازی به نفع در آمدهای اقتصادی در استان است و منجر به درآمدهای پایدار خواهد شد و هدف ستاد اجرای خدمات سفر ارایه خدمات مطلوب برای مسافران است .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآورشد: معرفی دقیق مناطق گردشگری کمتر شناخته شده و نشاط اجتماعی با برگزاری جشنواره های آیینی ،بومی و سنتی در قالب نوروزگاه در دستور کار این اداره کل قرار دارد و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی مختلف در شهرستان های گیلان از جمله لاهیجان به منظور در دسترس قرار دادن محصولات با کیفی تر از جمله برنامه های ستاد خدمات سفر امسال است .
علیزاده گفت:در تعطیلات نوروز سال گذشته حدود 6 میلیون گردشگر وارد استان شدند که امسال با توجه به بارندگی های مناسب برف و باران در زمستان میل به مسافرت را افزایش داده است برای تعطیلات نوروز امسال 6 درصد رشد پیش بینی شده است.
جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لاهیجان روز دوشنبه به ریاست فرماندار و با شرکت مسوولان ادارات این شهرستان و مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در فرمانداری لاهیجان برگزارشد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد و دارای 168هزار نفر جمعیت است .
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.