مهدی فیض روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش راهبران تربیت اسلامی در دهکده ساحلی بندرانزلی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی همواره از مشکلات آموزش و پرورش است که بخشی از این نیروها برای مدارس دولتی در مهرماه سال آینده جذب می شوند.
وی با اشاره به لزوم افزایش کیفیت امور تربیتی در مدارس افزود: نیروهای حوزه تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش به دلیل مواجه شدن با تغییرات محیطی بسیار ، بیش از سایر نیروها نیازمند گذراندن دوره های بازآموزی و کسب اطلاعات به روز هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دوره های بازآموزی برای معلمان پرورشی و افراد فعال در این حوزه در تابستان سال آینده برگزار می شود.
فیض با اشاره به تاکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اولویت تربیت بر سایر آموزش ها گفت: کارگروه تربیت در سند بنیادین آموزش و پرورش تشکیل شده و سند تحول بنیادین نیز مورد قبول ارکان اصلی نظام و مبنای اصلی تصمیمات وزارت آموزش و پرورش است.
وی تاکید کرد: محور همه فعالیت های سند تحول بنیادین، آموزش با اولویت تربیت بوده و لازم است تمام ماموریت ها و فعالیت های معاونت ها و حتی ساختار آموزش و پرورش در راستای تحول تربیتی شکل گیرد.
فیض با اشاره به تدوین طرح تربیتی مدرسه محور در وزارت آموزش و پرورش در راستای بازنگری وظایف تربیتی معلمان در مدارس کشور تصریح کرد: در انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، همگان باید دست به دست هم داده و این مسئولیت خطیر را تنها وظیفه معاونت فرهنگی و پرورشی ندانند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، از 160 دانش آموز فعال در حوزه های فرهنگی ، هنری و قرآنی ، معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش گیلان تجلیل شد.
آموزش و پرورش گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.