در بین بازی‌های دور اول لیگ قهرمانان آسیا، بازی گوانژو چین و ایسترن هنگ کنگ، بیشتر از همه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. البته حضور اسکولاری روی نیمکت ثروتمندترین تیم آسیا و بازی کردن جکسون مارتینز و پائولینیو در ترکیب تیم چینی دلیل این جذابیت نبود بلکه حضور یک زن در رأس کادرفنی ایسترن، باعث شد بیشترین توجهات به سمت این تیم معطوف شود.
چان یوئن تینگ را باید تاریخ ساز بزرگ فوتبال هنگ کنگ دانست زیرا او تبدیل به اولین بانویی شد که به عنوان سرمربی، موفق به فتح لیگ مردان شده است و حالا او به دنبال رسیدن به اهداف بالاتری در لیگ قهرمانان آسیا است.
اگرچه این بانوی 28 ساله با کمی بدشانسی و البته بی تجربگی بازیکنانش نخستین دیدار آسیایی خود را با شکست سنگین هفت بر صفر تجربه کرد اما این شکست مقابل فیلیپه اسکولاری بزرگ رقم خورد کسی که تیم ملی برزیل را قهرمان جهان کرد.
او نزدیک به 30 دقیقه ده نفره و نزدیک به یک ساعت 9 نفره تیمش را مقابل گوانگ ژو و مهاجمان گرانقیمتش آرایش داد و هر چند دقیقه یکبار دروازه اش باز می شد اما باز تشویق می شد، انگار هر چه بیشتر گل می خورد بیشتر تشویق می شد. تماشاگران چینی نیز از حضور یک زن در نیمکت تیم مردان به وجد آمده بودند؛ اما خودش می گوید: رسانه ها و خبرنگاران زیادی در رابطه با این دستاورد با من تماس گرفتند و این حجم از توجه مرا بسیار شگفت زده کرد. زمانی که من به عنوان سرمربی انتخاب شدم، هرگز در ذهن خودم افکاری در رابطه با تبدیل شدن به یک الگو برای دیگر بانوان یا قهرمانی و بردن جام وجود نداشت. تنها هدف من این بود که وظیفه خودم را به نحو احسن انجام بدهم.
اما او اکنون تبدیل به یک الگو شده است، الگویی که مرزهای هنگ کنگ را در نوردیده و شاید حتی برای دختران سرزمینمان نیز قابل توجه باشد.
اگرچه او هفت گل خورد اما این فرصت را دارد تا در پنج بازی آینده شایستگی فنی خود را نشان دهد، البته هنگ کنگ، جایگاه چندانی در فوتبال آسیا ندارد و احتمالا او نخواهد توانست موفقیت چندانی در بین تیم های متمول و تا بن دندان مسلح شرق آسیا کسب کند اما ایسترن بواسطه حضور او یکی از مهمترین تیم های لیگ قهرمانان آسیا شده است که حتی اگر ببازد، باز هم شجاعت مدیران و سرمربی باشگاهش قابل تمجید و احترام خواهد بود.
شجاعتی که کمتر مدیری در خود دیده است، اما توجه به توانایی ها و پتانسیل این قشر، نیمه پنهانی است که نه تنها ارزش امتحان کردن دارد بلکه این مسیر باید طی شود تا مردان نیز در کسب صندلی های مدیریتی احساس خطر کنند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.