به گزارش خبرنگار ایرنا ،امام جمعه آستارا شامگاه یکشنبه در این آئین معنوی در هیات فاطمیون این شهرستان گفت: هیچ کس به جز خداوند، پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نمی تواند شخصیت حقیقی حضرت فاطمه (س) را درک کند و آن حضرت مصداق سوره های کوثر و لیله القدر است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: شناخت و تبیین زندگانی و لحظه های حیات حضرت فاطمه (س) از ارزش فوق العاده ای برخوردار است و هر کس در این مسیر گام بردارد، به سعادت می رسد.
وی با اشاره به اینکه در تاریخ بشریت تا روز قیامت زنی از نظر کمال مانند حضرت فاطمه (س) نبوده و نخواهد بود، اضافه کرد: در بیان جایگاه و شخصیت ایشان بهترین گواه، تربیت فرزندانی است که نام و راه آنها تا ابد ماندگار است.
وی با بیان اینکه ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) به مراتب فراتر از زندگی شخصی و فردی ایشان است، اظهار کرد: او در عبادت و بندگی از ویژگی های منحصر به فرد برخوردار بود و باید این ویژگی ها در بین خانواده ها تبیین شود.
امام جمعه آستارا حضرت زهرا (س) را فردی سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: سوگواری برای یادآوری مصائب و تبیین کمالات ایشان، گام بزرگی به منظور ترویج معنویات و تحکیم بنیان خانواده هاست.
در ادامه این آئین که جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز شرکت کرده بودند، الشن خزر شاعر معروف جمهوری آذربایجان در مدح و رثای حضرت زهرا (س) به زبان آذری شعر خواند.
از 23 بهمن تا 12 اسفندماه ایام فاطمیه نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهد.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.