علی خودکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این موارد تخلف در 16 هزار و 568 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان انزلی در سال 95 به دست آمده است.
وی افزود: تخلفات ثبت شده در این صنف ها در خصوص کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، تداخل صنفی ، عدم اخذ پروانه کسب و مواردی از این دست بود که متخلفان به مراجع رسیدگی تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
خودکار همچنین یادآور شد: در طول سال 95 ، بیش از 320 مورد گزارشات مردمی از طریق سامانه 124 اداره صنعت و معدن و تجارت دریافت شد که از این تعداد 131 مورد شکایت مردمی بود که پس از رسیدگی به شکایات ، 59 صنف متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.
وی ارزش ریالی این موارد تخلف را بیش از یک میلیارد و 614 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی در طول امسال علاوه بر ایجاد اشتغال برای 353 نفر در واحد های صنفی و صنعتی و ثبت آنها در سامانه رصد اشتغال ، 324 مورد نیز پروانه کسب برای واحدهای صنفی شهرستان صادر کرده است .
خودکار با اشاره به کسب رتبه برتر اداره صنعت و معدن و تجارت انزلی درحوزه ایجاد اشتغال درسطح استان گیلان افزود: با توجه به اهمیت رونق تولید و تاکیدات استاندار گیلان در راستای رفع موانع تولید ، در شهرستان بندرانزلی بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان توسط بانک های ملی ، کشاورزی ، رفاه کارگران و سپه پرداخت شده است.
رییس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی به برپایی نمایشگاه بهاره از 15 اسفند تا پایان امسال خبر داد و گفت: در راستای افزایش قدرت خرید مردم در بندرانزلی علاوه بر برگزاری فروش فوق العاده در واحد های صنفی در سطح شهرستان ، نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا شامل پوشاک و خواربار و میوه و تره بار با نرخ مصوب دولت و همچنین سایر کالاها و ملزومات مورد نیاز شب عید شهروندان، در محل برگزاری دائمی نمایشگاه ( سالن کارخانه قند و شکر) برپا می شود.
خودکار با اشاره به اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام نوروز در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تنظیم بازار در نوروز 96 افزود: این طرح از ابتدای اسفندماه 95 آغاز شده و تا پایان فروردین 96 اکیپ های بازرسی اداره صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان علاوه بر آماده باش کامل ، انجام گشت های مشترک در کنار بازرسی های روزمره را در راستای ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی مردم و همچنین جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری و کارشناسی به شکایات و گزارشات مردمی در دستور کار خود دارد.
وی به نظارت دقیق بر عملکرد انبار ها ، سردخانه ها و میادین میوه و تره بار از جانب این اداره اشاره و تصریح کرد: بازرسی و نظارت بر عملکرد بخش های خدماتی شهرستان از جمله دفاتر شرکت های خدمات مسافرتی هوایی ، پایانه های حمل و نقل برون شهری ، اماکن تفریحی و سیاحتی ، اماکن اقامتی ، رستوران های بین راهی و سالن های غذاخوری در ایام نوروز 96 به صورت ویژه ، از دیگر برنامه های در دستور کار این اداره است .
خودکار یادآور شد : شهروندان، مسافران و گردشگران در صورت مواجهه با هرگونه تخلف می توانند با تلفن گویای 124 اداره صنعت و معدن و تجارت تماس گرفته و بازرسان این اداره نیز پس از دریافت گزارشات تخلف در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پیگیری و برخورد قانونی با افراد متخلف اقدام می کنند .
شهرستان انزلی 286 واحد صنعتی و بیش از هفت هزار و 300 واحد صنفی درقالب 37 اتحادیه و یک اتاق اصناف دارد.
خبرنگار : رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.