به گزارش خبرنگار ایرنا سیاوش غلامی عصر پنجشنبه در بازدید از پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای صیادلر آستارا افزود: امکانات در نظر گرفته شده برای هلال احمر گیلان با توجه به جمعیت دو میلیون نفری استان است اما در برخی از ایام سال، جمعیت شناور استان با ورود گردشگران به شش میلیون نفر نیز می رسد.
وی اضافه کرد: افزایش و تقویت امکانات در حوزه های مختلف نظیر امداد و نجات می تواند در راستای خدمات رسانی شایسته به مردم تاثیر گذار باشد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت 40 پایگاه ثابت و موقت هلال احمر در فصل زمستان در شهرستان های مختلف استان اظهار کرد: در مجموع 160 نیروی ماهر و کارآزموده با در اختیار داشتن 80 دستگاه خودروی امداد، آمبولانس، ست نجات و خودروی پشتیبان به حادثه دیدگان خدمات ارائه می دهند.
غلامی پایگاه امداد و نجات صیادلر آستارا را از بهترین و مجهزترین پایگاه های استان نام برد و گفت: تجهیز انبار امدادی به وسایل و اقلام مورد نیاز و استقرار تیم واکنش سریع در این پایگاه از اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان برای این پایگاه است.
وی با اشاره به اینکه پایگاه امداد و نجات صیادلر آستارا به سبب قرار گرفتن در جاده حیران و مسیر تردد استان های شمال غرب کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، تصریح کرد: به تازگی دکلی به منظور تقویت ارتباط راه دور بی سیم امدادگران در حوالی پایگاه امداد و نجات جاده ای صیادلر آستارا، با صرف هزینه ای بالغ بر 250 میلیون ریال راه اندازی شده است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا گفت: تعدادی از خیران این شهرستان با حضور در این اداره، کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به ارزش 145 میلیون ریال به مددجویان اهدا کردند.
نازنین شهبازی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران آستارا افزود: پنج نفر از خیران شهرستان در دستگیری از مددجویان پیشگام شدند و کمک های غیرنقدی آنها شامل لوازم خانگی، پوشاک و کالاهای مصرفی نظیر روغن، قند و شکر است.
شهبازی با دعوت از خیران آستارا به منظور مشارکت بیش از پیش در کمک به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان گفت: بسیاری از مددجویان تحت پوشش توان مالی لازم برای گذران زندگی خود را ندارند.
وی پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه نوعروسان و نوسازی مسکن در مناطق روستایی را از اقدامات مهم بهزیستی برشمرد و گفت: در پاییز امسال به شش نفر از نوعروسان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان، 30 میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده به دو نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی آستارا، یکصد میلیون ریال کمک هزینه تعمیر و نوسازی مسکن در مناطق روستایی پرداخت شده است.
634 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی در شهرستان آستارا سازماندهی شده اند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غربی استان گیلان و در جوار جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.