به گزارش ایرنا، حسن محمودی روز یکشنبه در نشست شورای اداری جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب افزود: خانه های هلال احمر روستایی با هدف افزایش سطح آموزش های همگانی در بخش امداد و نجات و فعالیت های بشر دوستانه در میان روستائیان آذربایجان غربی راه اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: این خانه های هلال احمر در سه بخش خانه جوانان، داوطلبان و امداد برای آموزش روستائیان و تربیت امدادگران فعالیت خواهند کرد و در شهرستان تکاب نیز پنج باب خانه هلال احمر در روستاهای پرجمعیت به زودی راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همچنین از ایجاد و توسعه کانون های دانش آموزی هلال احمر به منظور تقویت توان دانش آموزان در عملیات امدادی در سطح استان خبر داد.
محمودی در زمینه توسعه و تجهیز پایگاه های امداد و نجات جاده ای شهرستان تکاب نیز گفت: تجهیز انبار امدادی و ساخت درمانگاه هلال احمر در شهرستان تکاب در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: به زودی پایگاه امداد و نجات جاده ای در محور تخت سلیمان تکاب در حدفاصل مرکز بخش تا روستای بابانظر در 45 کیلومتری شهرستان تکاب ساخته خواهد شد.
محمودی اضافه کرد: یک دستگاه خودروی مجهز و پیشرفته امداد جاده ای با تجهیزات کامل نجات با صرف اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال خریداری و به زودی در اختیار پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرستان تکاب قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب به عنوان همکار و همراه دستگاه های اجرایی و شورای هماهنگی مدیریت بحران، نقش مهم و موثری در ارائه خدمات امداد و نجات در این شهرستان ایفا می کند.
ایرج ثقفی افزود: شهرستان تکاب با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ای حادثه خیز است و آمادگی و تعامل همه جانبه نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی خدمات رسان این شهرستان ضروری است.
وی با تاکید بر افزایش میزان آمادگی گروه های امداد و نجات و آموزش های همگانی در شهرستان تکاب اظهار کرد: تامین و افزایش امکانات و تجهیزات امداد و نجات از نیاز های اصلی شهرستان تکاب در این بخش است.
ثقفی اضافه کرد: با توجه به سردسیر و کوهستانی بودن منطقه و سخت گذر بودن راه های روستایی شهرستان تکاب، دستگاه های اجرایی، جمعیت هلال احمر و شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی نسبت به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز امداد و نجات در این شهرستان اهتمام ویژه ای دارند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی و فرماندار تکاب از مراحل مختلف اجرای طرح رایگان کاروان سلامت هلال احمر در روستای 'دورباش' و محل ساخت درمانگاه هلال احمر بازدید کردند.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و دارای 100 روستا است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7514/3093**خبرنگار: امیر خالق نژاد **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.