به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید رجبی ویسترودی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: پاکبانان زحمتکش شهرداری کلانشهر رشت به این مبلغ نیاز دارند، بایستی به داد این قشر برسیم.
وی با بیان این که از ابتدای سال جاری بیمه پرسنل شهرداری کلانشهر رشت پرداخت نشده، اظهار کرد: این در حالی است که هر ماه 57 هزار تومان بابت بیمه پرسنل کسر می شود.
وی در رابطه با اظهارات شهردار رشت در نامه به استاندار تصریح کرد: در آن نامه در رابطه با جمع آوری آب های سطحی آمده که این کار را در دستور کار قرار داده ایم، پلیس راهور به دلیل برگزاری کنگره هشت هزار شهید مجوز حفاری را نداد و تا 22 تیرماه طول کشید و موجب عقب افتادگی شد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: صحبت من این است که اگر جمع آوری آب های سطحی را داشتید، چرا آسفالت انجام دادید؟
وی با انتقاد از به کارگیری نیروهای غیربومی و استفاده از مصالح غیربومی در انجام پروژه های شهرداری از سایر استان ها تصریح کرد: بومی سازی را بایستی مورد توجه قرار دهیم و به فکر مردم شهرمان باشیم.

*شهردار رشت باز هم اظهاراتی از جمله اقلیت ضد توسعه مطرح کرد
محمدباقری خطیبانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز خطاب به رئیس شورا گفت: شهردار رشت در پی انتقاد استاندار در رابطه با وضعیت ترافیک، تعویق مطالبات کارگران و عدم پاسخگویی به سئوالات صدا و سیما دو نامه سرگشاده برای صدا و سیما و استاندار ارسال کرده و باز هم اتهاماتی از جمله اقلیت ضدتوسعه، مخالفان اقتصاد مقاومتی و دلواپسان را مطرح کرد که اینجانب طی دو یادداشت پاسخ ایشان را داده ام.
وی با بیان این که موارد مطرح شده در دو نامه منتشر شده از سوی شهردار، حاوی نکات مهمی است که ایجاب می کند شهردار، به آنها پاسخ دهد، افزود: سنت ناپسندی است که وی نه در مقام پاسخگویی به شورایی که او شهردار و منصوب اوست، بلکه در مقام مدعی و لیدر یک حزب سیاسی ، طومار بنویسد و تصویری سست، ناپسند و ناکارآمد از شورا را به افکار عمومی ارایه دهد، بنابراین پاسخ به سئوالاتی که برگرفته از متن نامه های منتشر شده ایشان است، مورد تقاضاست.
وی در ادامه سخنانش با بیان سئوالاتی خطاب به رئیس شورا اظهار داشت: نقش شورای شهر در پروژه هایی که در سال گذشته و امسال در رشت به بهره برداری رسید و نشان دهنده توجه مدیریت شهری به ترویج رفاه اجتماعی و مبارزه با بی عدالتی طبقاتی بوده ، چیست؟
باقری خطیبانی بیان داشت: برنامه ها و اقدامات شهرداری برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را به تفصیل تشریح و نقش شورای اسلامی شهر رشت در این برنامه ها را توضیح دهید؟
وی خاطر نشان کرد: اقلیت دلواپس ، مخالفت اقتصاد مقاومتی و ضد توسعه ای که با دروغ سیستماتیک اتهام ناروای انحراف 300 درصدی در پروژه پیاده راه را به مدیریت شهری نسبت می دهید را معرفی کنید؟
وی تصریح کرد: شهردار، آن اقلیت ضد توسعه ای که خود را در حرف، متولی دغدغه مردم می دانند و در عمل نیز نشان نمی دهند که پس از سه سال و نیم می توانند به فکر این بخش از حقوق مردم باشند تا حقوق رفتگران، آتش نشانان، رانندگان اتوبوس ، بازرسان خطوط و ... به شورا معرفی کند.
وی اظهار داشت: توضیح دهید که چطور سیستم مالی سال های 91 تا 93 از سیستم ذخیره داده های شهرداری حذف شده است؟ چه کسی بانی این اتفاق بوده و حالا در این جنجال در چه جایگاهی قرار دارد؟
وی بیان کرد: انتظار است تا شهردار با توضیحات کافی وفاداری عملی خود را به شعار مبارزه با فقر، فساد، تبعیض ، اقدام و عمل ، مبارزه با دلواپسی و اقتصاد مقاومتی نشان دهد و به احترام افکار عمومی درباره مطالب منتشر شده در دو نامه خود توضیح دهد.
چندی پیش، محمدعلی نجفی استاندار در نشست شورای ورزش همگانی گیلان، از شهرداری رشت در مورد پرداخت نشدن چند ماهه حقوق نیروهای خدماتی شهرداری رشت به شدت انتقاد کرد.
یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت روز یکشنبه برگزار شد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 15 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.