حمله و مخالفت با دولت تدبیر و امید، از همان نخستین روزهای پیروزی در انتخابات سال 92 و به دست گرفتن سکان هدایت قوه مجریه آغاز شد و بتدریج، سویه انتقادها به سمت تخریب و تهمت تمایل یافت. این همه در حالیست که اهتمام دولت، خدمت به مردم، آبادانی ایران و نیل به هدف گذاری های انجام شدن برای تامین رفاه مردم و توسعه کشور است که نمونه های آشکار آن را می توان در رشد سرمایه گذاری در کشور، به ثمر نشستن مذاکرات هسته ای و برجام، شکست پروژه ایران هراسی، بازیابی اعتماد جهانی به کشورمان و ... مشاهده کرد.
مسئله تخریب دولت، آن هنگام وجه سیاهنمایی به خود می گیرد که بتدریج، موسم انتخابات فرامی رسد؛ هنگامه ای که زمان بیان عملکرد و ارائه کارنامه خدمات در پیشگاه ملت است و بر همین اساس، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفری که نیمه دی ماه جاری به گیلان داشت، در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان در رشت، لب به بیان این حقیقت گشود که « با نزدیک شدن به انتخابات، مخالفان حملاتشان به دستاوردهای دولت بیشتر شده و به همان نقاط قوت دولت حمله می کنند».
در همین زمینه شماری از کارشناسان و فعالان سیاسی گیلان در گفت وگو با ایرنا، به ریشه یابی دلایل و اهداف پروژه تخریب دولت و رئیس جمهوری پرداخته و راه درمان عاجل آن را بیان توفیقات و کامیابی های دولتمردان تدبیر و امید دانسته اند.

** نگران تبدیل نقدها به تهمت هستیم
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در این زمینه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: به طور قطع، با نزدیک شدن به ایام انتخابات فضای سیاسی کشور به سمت و سوی انتخابات می رود؛ باید توجه داشت که حرکت های سیاسی و انتخاباتی در ذات خود مبارک است و در آگاهی مردم و اشراف بیشتر آنها برای حرکت به سمت انتخابات، کمک می کند.
علی اکبر پر اوزان افزود: از همه گروه های سیاسی و کسانی که می توانند با فعالیت سیاسی موثر، به میدان بیایند، به عنوان یک مسئول قدردانی می کنم.
وی با بیان ایکه رئیس جمهوری ، دولت و ما از مخالفت ها و نقدها ناراحت نیستیم، گفت: به دید خیر به این موارد می نگریم، اما نگران این هستیم که نقدها تبدیل به تهمت و بداخلاقی ها شود که در سیاست جمهوری اسلامی نیست.
پر اوزان اطلاع رسانی از عملکرد دولت در بخش های مختلف را مهم دانست و اضافه کرد: بایستی عملکرد و دستاوردهای دولت برای مردم به خوبی بیان شود تا آنان اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی با بیان این که دولت، نگاه تک بعدی به نظام سازماندهی اطلاعات برای آگاهی مردم ندارد، گفت: در اطلاع رسانی ها بایستی انصاف، رعایت و واقعیت ها بیان شود.

** باید مردم را از استراتژی تخریب دولت، آگاه کرد
رئیس شورای اصلاح طلبان استان گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، توفیقات زیادی طی سه سال گذشته به دست آورده که بر کسی پوشیده نیست و البته عده ای منافع خود را در این رابطه در خطر دیدند و استراتژی تخریب دولت را دنبال می کنند.
احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به اقبال مردم در سال 92 به گفتمان تدبیر و امید خاطرنشان کرد: گروه های مختلف سیاسی مخالف دولت، بهتر از هر کسی می دانند که دکتر روحانی در صورت ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، رأی خواهد آورد بنابراین، تمام تخریب مخالفان به این دلیل است که آرای دکتر روحانی بالا نباشد.
وی آگاه سازی مردم در رابطه با هدف مخالفان از تخریب دولت را بسیار مهم دانست و بیان کرد: رسانه های حامی دولت بایستی بسیار قدرتمندانه به فعالیت بپردازد و در آگاه سازی مردم و بیان واقعیت ها و خدمات انجام شده، بیش از پیش تلاش کند.
رمضانپور با بیان این که بایستی واقعیت ها و خیلی از ناگفته ها را برای مردم بیان کرد، یادآور شد: هر میزان اطلاعات مردم بیشتر باشد، تصمیم گیری آنها راحت تر است چراکه اگر مردم اطلاعات ریز و بهنگام داشته باشند، بهتر و راحت تر می توانند از دولت حمایت کنند، بنابراین رسانه ها نقش مهمی در این رابطه دارند.

** تخریب کنندگان دولت، به بیانات رهبری توجه کنند
رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: باید تفکیکی بین منتقدان منصف و معاندانی که قصد تخریب دولت را دارند، قائل شویم.
سروش اکبرزاده گفت: حضور منتقدان منصف همواره به سود حاکمیت، مردم و دولت است و هیچ بحثی در رابطه با آنهایی که انتقاد منطقی و قصد ساختن آینده کشور را دارند، نداریم.
وی با اشاره به استراتژی مخالفان دولت به منظور تخریب رئیس جمهوری افزود: مخالفان، دستاوردهای برجام را نمی بینند و به قصد مخدوش کردن این موفقیت و با هدف ضربه زدن به دولت، حرکت می کنند و هدفشان ناموفق جلوه دادن دولت در عرصه سیاست خارجی بویژه برجام است.
رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان یکی دیگر از اهداف مخالفان دولت را ناکارآمد جلوه دادن دولت در عرصه های اقتصادی و سیاست داخلی عنوان و اضافه کرد: آنها تنها به دنبال جناح سیاسی و منافع خودشان هستند و نقد دولت را به قصد تخریب دولت انجام می دهند.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو و تخریب دولت از سوی مخالفان در مصاحبه ها و سخنرانی های مختلف ادامه داد: آنها به دنبال منافع خود و به دست آوردن سکوهای قدرت در انتخابات آینده رئیس جمهوری هستند.
اکبرزاده با بیان این که عملکرد دولت مورد تایید مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: مخربان دولت اگر خودشان را در چارچوب نظام می دانند، حداقل به بیانات مقام معظم رهبری و نقطه نظرات ایشان توجه کنند.
رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان آگاه سازی شهروندان از اهداف مخالفان دولت را مهم دانست و تصریح کرد: به جای حرکت سلبی، بایستی به دنبال حرکت ایجابی باشیم.
وی با تاکید بر این که دولت بایستی با تبلیغات قوی دستاوردهای خود را برای مردم در بخش های مختلف بازگو کند، یادآور شد: مدافعان دولت و حامیان آنها، اصلاح طلبان و جریان اعتدالی، بایستی به صورت مستمر دستاوردها و موفقیت های دولت تدبیر و امید را در سیاست خارجی و داخلی برای مردم بازگو کنند.
وی همچنین بیان دستاوردها در حوزه اقتصادی را مهم دانست و اظهار کرد: در حوزه اقتصاد ، برنامه ششم توسعه که توسط دولت روحانی و کارشناسان برنامه و بودجه نوشته شده، برنامه ای منحصر بفرد در میان برنامه های تاریخ جمهوری اسلامی است که برای تنظیم آن ، از هزار استاد دانشگاه استفاده شده است.

** بهترین کار در مقابل مخالفان رئیس جمهوری، بیان عملکرد دولت است
دبیر حزب همبستگی استان گیلان نیز در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به استراتژی تخریب از سوی مخالفان دولت گفت: استراتژی مخالفان برای تخریب دولت راه حل نیست، رقابت سیاسی هم نمی تواند باشد.
عبدالفغار یوسفی افزود: کار سیاسی کردن در جامعه بایستی مترادف با فرهنگ مردم جامعه باشد، اگر سیاسیون سوادشان بر شناخت جامعه کمتر از آحاد مردم باشد، یک غفلت تاریخی است.
وی در رابطه با سخنرانی و مصاحبه های مخالفان دولت برای حذف دکتر روحانی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات تصریح کرد: دلسرد کردن مردم از دولت و سلب انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات می تواند از دلایل این اقدام باشد.
یوسفی بیان داشت: برخورد حذفی با توجه به آگاهی که مردم کشور ما دارند، تاریخ مصرفی برای آن متصور نیست و ضمن این که عملکرد دکتر روحانی و کارنامه اش در نزد مردم مشخص است.
وی با اشاره به عملکرد مثبت دولت یازدهم در طول فعالیتش تصریح کرد: حامیان گفتمان رئیس جمهوری بایستی نقاط مثبت و عملکرد دولت تدبیر و امید را برای مردم بیش از پیش بیان کنند.
یوسفی تصریح کرد: فعالان رسانه ای نیز بایستی منصفانه و بی طرفانه عملکرد دولت را برای مردم اطلاع رسانی کنند که یقینا این بهترین کار در مقابل مخالفان دولت است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.