به گزارش ایرنا، کیوان محمدی چهارشنبه شب در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: در سایه تلاش دستگاه های مدیریتی استان، این مطالبات دهه اول بهمن ماه پرداخت می شود.
وی با اشاره به بودجه امسال کشور گفت: از بودجه یک میلیون و 85 هزار میلیارد تومان، فقط 300 هزار میلیارد تومان برای اداره کردن کشور در اختیار دولت قرار دارد و 70 درصد بودجه در اختیارات موسسات ، بانک ها و ... است.
وی تصریح کرد: از میزان 300 هزار میلیارد تومان نیز 79 درصد بودجه هزینه ای ( هزینه های جاری) و 21 درصد تملک دارایی یا عمرانی است.
محمدی ادامه داد: از 300 هزار میلیارد تومان، 16 هزار و 800 میلیارد تومان در اختیار استان ها قرار می گیرد و 94 و چهار دهم درصدش در سطح ملی توزیع می شود و در اختیار وزارتخانه ها قرار می گیرد.
محمدی با بیان اینکه تمام مباحث برای همین پنج و شش دهم درصد است ، تصریح کرد: اگر قرار است حساسیت بیشتری داشته باشیم و سهمیه بیشتری برای استان جذب کنیم ، بایستی تلاش شود تا از 95 درصد اعتبارات ملی برای استان بگیریم.
وی با بیان آماری از سال 90 تاکنون گفت: از سال 90 تا کنون تلاش کرده ایم بودجه هزینه ای را کاهش دهیم و به بودجه های عمرانی اضافه کنیم.
محمدی تصریح کرد: حدود 17 میلیارد تومان مطالبات بازنشسته ها از سازمان هایی که حقوق شان را استانی دریافت می کنند، پرداخت شده و دیگر بازنشستگان، تمامی حقوق و پاداش خود را دریافت کرده اند.
محمدی گفت: ما تاوان بدهی های گذشته که درآمد نفتی در آن سال ها بشکه ای 120 دلار بوده را با نفت بشکه ای 40 دلار می دهیم و این درحالیست که بودجه عمرانی و هزینه ای افزایش یافته و بودجه استان ها یک و نیم برابر شده است.
وی با بیان اینکه با بودجه های استانی کارهای بزرگ نمی توان انجام داد، گفت: بودجه عمرانی استان 247 میلیارد تومان است در حالیکه فقط برای یک پروژه راه آهن، امسال دو برابر آن اختصاص یافته است.

** تکمیل راه آهن رشت - قزوین تاکید رئیس جمهوری است/ تخصیص صد درصدی است
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه اگر شش نقطه بحرانی در پروژه راه آهن رشت- قزوین حل شود ، تا ماه آینده می توانیم راه آهن را به بهره برداری برسانیم، گفت: این پروژه راه آهن گیلانی ها و آستارایی ها نیست، بلکه متعلق به همه است.
وی پروژه راه آهن گیلان را از پروژه های مهم و تاکیدات رئیس جمهوری عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه به بهره برداری خواهد رسید چراکه دنیا می خواهد و اهمیتش این است که شرق و غرب دنیا را با هم وصل می کند.
محمدی درباره برخی صحبت ها درخصوص بیکاری و اشتغال گفت: آمار را که ما درست نکردیم، آمار را مراکز دیگری داده اند.
وی گفت: اگر پرسیده می شود مشکل بیکاری حل شده باید گفت، خیر برای رده سنی 15 تا 29 سال تحصیلکرده و نیز زنان مشکل بیکاری داریم اما انصاف باید داشته باشیم و دست همدیگر را بگیریم تا مشکلات را حل کنیم.
محمدی با اشاره به برخی نقدها خاطرنشان کرد: مردم گیلان مطمئن باشند که با حضور استانداری با تجربه، متین و دلسوز و با وجود مدیرانی کوشا و در راس آن ها محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، می توانیم هرچه بیشتر شاهد توسعه در استان باشیم.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.