مدیرکل انتقال خون گیلان از نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

مدیرکل انتقال خون گیلان از نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

به گزارش جماران، دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مردم نوعدوست گیلان در تمامی گروه‌های خونی دعوت به عمل می‌آید برای اهدای خون به تمام مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی بیان داشت: پایگاه‌های انتقال خون رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، لنگرود، رودسر، فومن، لاهیجان "مرکز خونگیری آستانه‌اشرفیه و املش" آماده خونگیری از علاقمندان در تمامی گروه‌های خونی است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری به شماره با کد رشت ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶ - ۰۱۳ تماس بگیرند.

ساعت کاری مراکز انتقال خون گیلان در ماه جاری

مرکز رشت در میدان فرهنگ از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۸:۳۰، پنجشنبه ۳۰: ۷ تا ۳۰: ۱۷ و جمعه ۸:۳۰ تا ۱۲ آماده خونگیری است.

مرکز لاهیجان در خیابان امام خمینی (ره) جنب بیمارستان ۲۲ آبان شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۸:۳۰ و پنجشنبه ۷:۳۰ تا ۳۰: ۱۷ برای خونگیری از مردم نوعدوست استان گیلان فعال است.

مراکز انتقال خون بندرانزلی، آستارا، تالش، فومن، لنگرود، رودسر شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۴۵  تا ۱۳:۱۵ آماده خونگیری است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال" ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم،  فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

طی سه ماه ابتدای سال جاری ۲۲ هزار و ۹۲۱ واحد خون در استان اهدا شد که ۲۲ هزار و ۱۲۸ نفر مرد و ۷۹۳ نفر زن را شامل می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.