سخنگوی علوم پزشکی گیلان توصیه هایی در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا در شب یلدا به هموطنان داشت.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «چطور شب یلدا را به سلامتی و بدون کرونا بگذرانیم؟»، خاطرنشان کرد: مردم حتما از دورهمی های خانوادگی و تجمعات در محیط های بسته اجتناب کنند.

به گزارش جماران، دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سن تزریق واکسن نوبت سوم از ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است، گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال می توانند نسبت به تزریق دوز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به بروز سویه جدید کرونا و اهمیت واکسیناسیون در کنترل این بیماری، افزود: افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسیناسیون خود را از واکسن‌های غیرفعال شده از جمله سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت استفاده کرده اند، بایستی نوبت سوم واکسن خود را به فاصله سه ماه بعد از نوبت دوم دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه کلیه واکسن ها در هر ۴۵۱ مرکز واکسیناسیون استان موجود است، اظهار کرد: واکسن آسترازنکا نیز از امروز در سطح مراکز واکسیناسیون توزیع شده و افراد می توانند در هر سه نوبت اقدام به تزریق واکسن کنند.

مهرابیان، هدف واکسیناسیون کرونا را ایجاد ایمنی در حداکثر جمعیت دانست و اضافه کرد: مطالعات نشان داده افرادی که واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس غیرفعال را دریافت کرده‌اند بعد از مدتی ممکن است سطح ایمنی آنان کاهش یابد و باید نوبت سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «چطور شب یلدا را به سلامتی و بدون کرونا بگذرانیم؟»، خاطر نشان کرد: مردم حتما از دورهمی های خانوادگی و تجمعات در محیط های بسته اجتناب کنند و رعایت فاصله گذای فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی را جدی بگیرند تا بیماری شیوع نداشته باشد.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان همچنین از بستری شدن ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۱۸۴ بیماری کرونایی بستری داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.