معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از آغاز مقدمات ثبت ملی روستای تاریخی عنبران آستارا به عنوان روستای گلیم ایران خبر داد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به تلاش ها برای ثبت ملی روستای تاریخی عنبران آستارا به عنوان روستای گلیم ایران، گفت: دولت در تلاش است زیرساخت هایی را ایجاد کند تا رشته های مختلف صنایع دستی به سود دهی برسد.

به گزارش جماران، فرزاد رشیدی وزمتر، در جلسه ای که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، در فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، گفت: در راستای توسعه پایدار صنایع دستی استان برنامه هایی تدوین شده است که بخشی از این برنامه ها در حوزه شهرستان ها قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه ثبت روستاها و شهرهای ملی در حوزه صنایع دستی از مهمترین اهداف است، ادامه داد: گستره گلیم بافی در روستای تاریخی عنبران آستارا از ویژگی های منحصر به فردی است که می توان با بهره مندی از این ظرفیت، اقدام به ثبت ملی آن منطقه کرد.

وی با اشاره به اینکه نبود بازارچه صنایع دستی از مهمترین دغدغه های عرضه تولیدات شهرستان است، افزود: با مشارکت میان دستگاهی در شهرستان می توان شرایط احداث این بازارچه ها را فراهم کرد.

رشیدی با تأکید بر الزام تسریع در تنظیم صورتجلسه این مهم، خاطرنشان کرد: فروش یک اثر هنری و حمایت از تولید کننده، بستر ساز به حرکت درآمدن یک چرخه جدید اقتصادی در شهرستان است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت در تلاش است زیرساخت هایی را ایجاد کند تا رشته های مختلف صنایع دستی به سود دهی برسد.

وی توجه به برندینگ را از دیگر الزامات برشمرد و توضیح داد: با ثبت ملی روستای عنبران، این منطقه ابتدا در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی مطرح خواهد شد که قاسم آباد رودسر در شرق گیلان نمونه ای از این آثار جهانی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان در بخش پایانی اضافه کرد: در سایه بسته بندی، تجاری سازی و سایر موارد، نهادها شکل می گیرند و نیازهای واقعی هنرمندان تأمین می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.