رئیس اداره دخانیات تالش از توتونکاران این شهرستان خواست، برای بیمه خود به تعاونی دهیاران و جهت بیمه مزارع توتون، به دفتر مورد تایید این اداره مراجعه کنند.

رئیس اداره دخانیات تالش با تأکید بر اینکه اداره دخانیات تنها اداره ای است که از کشاورزان توتونکار پشتیبانی و حمایت می کند، از کشاورزان توتونکار خواست نسبت به بیمه کردن خود و مزارعشان اقدام کنند.

به گزارش جماران، فتحعلی چراغی گفت: ۵۳۱ توتونکار در ۲۴۰ هکتار اراضی کشاورزی تالش به کشت توتون مشغول هستند و اغلب این اراضی در دهستان جوکندان قرار دارد و چند مزرعه توتون در سال های گذشته در اثر سیلاب و خشکسالی خسارت دیده بود.

وی افزود: توتون تالش از مرغوبترین انواع آن در استان گیلان است و میانگین تولید آن در تالش با لحاظ مساعد بودن آب و هوا و زمین و قابلیت توتونکار، سه تن در هکتار است.

وی ادامه داد: توتون در هر سال یک دوره کشت می شود و اداره دخانیات تنها اداره ای است که از کشاورزان توتونکار پشتیبانی و حمایت می کند و کود، سموم و خزانه توتون را در اختیار کشاورزان قرار می دهد و بهره برداران، هزینه آنها را بعد از نخستین فروش پرداخت می کنند.

رئیس اداره دخانیات تالش گفت: کشاورزان توتونکار این شهرستان به دلیل حمایت همه جانبه این اداره، مشکل خاصی ندارند و با زیرپوشش بیمه بردن خود و مزارع توتون، از بابت خسارت احتمالی حوادث طبیعی نگرانی نخواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.