داریوش سماک روز پنجشنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لایروبی انهار کشاورزی در این شهرستان همچنان ادامه دارد ، افزود: بطور متوسط روزانه با استفاده از تعداد ۴ دستگاه بیل زنجیره ای نسبت به لایروبی کانال ها و انهار کشاورزی این شهرستان اقدام شده است.

وی ادامه داد: چهارده جوب، انهار کیسم، کتشصت آبادان، محسن آباد دستک، سلیم چاف، دستک، نقره ده ، امیرکیاسر، دهکاء ، صیقلده و همچنین برخی  کانال های بتونی از مهمترین مناطقی هستند که عملیات لایروبی در آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کلیه انهار درجه یک و دو  و کانال های آبرسانی اصلی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش اداره امور منابع آب قرار دارند افزود: حدود ۴۰۰ کیلومتر از انهار و کانال های آبرسانی در این شهرستان آب کشاورزی مورد نیاز کشاورزان این منطقه را تامین می کنند.

سماک،  اجرای طرح لایروبی انهار کشاورزی در این شهرستان را برای تامین آب زراعی مورد نیاز کشاورزان ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و شرایط موجود، در سال زراعی جدید مشکلی در زمینه تامین آب کشاورزی این شهرستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب زراعی گفت: انتظار می رود کشاورزان منطقه نهایت صرفه جویی را در استفاده از آب کشاورزی انجام داده و از هدر رفت آن جلوگیری کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه دارای حدود ۳۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی است که از این میزان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار به برنج ،  ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار بادام زمینی و مابقی نیز به دیگر محصولات باغی ،  صیفی و  چای اختصاص دارد.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت بوده و در شرق استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.