به گزارش خبرنگار ایرنا،دریادار دوم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم یادبود شهدای رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های شهدای ناو موشک انداز کنارک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خون شهدا همچون چشمه می‌جوشد و این جوانان غیور ،برای افتخار آفرینی اقتدار پایدار کشور خدمت می‌کردند که به فیض عظیم شهادت نائل آمده و آسمانی شدند.
وی شهادت را پاداش ارزشمند مجاهدت‌های مومنانه و خدمت خالصانه این دریادلان عنوان و تصریح کرد: این سپیدجامگان دریادل با عشق بسیار و بینش عمیق برگرفته از ایمان الهی و عشق به وطن ، پا در مسیر سربازی ولایت و حفاظت از این آب وخاک گذاشته و با پوشیدن جامه سپید نیروی دریایی راهبردی، راه امام حسین (ع) را در پیش گرفته اند.
امیر طاهری تاکید کرد: شهدای گرانقدر ناو موشک انداز کنارک ،عزت خدمت در زیر پرچم علوی و پرچمداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در حفاظت از مرزهای آبی و منافع و اقتدار جمهوری اسلامی را برگزیده بودند.
فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: آب و خاک و آسمان این سرزمین پرافتخار به پشتوانه مردانگی و ایثار سربازان جان برکفی که پاداشی جز شهادت زیبنده مجاهدت بی مثالشان نیست، همواره امن و آرام است.
امیر طاهری ادامه داد: حضور قدرتمندانه این سربازان جان بر کف ولایت در همه صحنه‌های عملیاتی، دلیل بر ولایتمداری و مجاهدت شبانه‌روزی و تضمینی بر بقای نظام مقدس اسلامی و دوام کشور عزیزمان ایران است.
وی با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر ناو موشک انداز کنارک از اکثر نقاط کشور بودند خاطر نشان کرد: استقلال، شرف،دین و همه افتخارات ما از خون پر برکت شهدا است و نیروی دریایی ارتش در منطقه با قدرت برای حفظ انقلاب تلاش می‌کند.
به گزارش ایرنا، (بیست و یکم اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند 
در این حادثه ناوبان دوم الکترونیک جعفرکوهی، ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو، ناوبان دوم مکانیک مصطفی پویانفر، ناوبان سوم برق مهدی رازی، استوار عرشه حسین سپهری اهرمی، ناو استوار عرشه عادل قاسم زاده، ناو استوار دوم برق سید منصور موسوی نژاد،  ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی،  ناو استوار دوم عرشه های سید حامد جعفری، مهناوی یکم برق مهدی هاشمی خواه،  مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل، کارمند آشپزخانه محمد ابراهیم کاظمی، سرباز وظیفه فخرالدین فلک نازی، ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی،  مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی، مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون فر،  غواص محمد اردنی، جوشکار آرمان سرحدی و  استوار برق محمد صیادی به شهادت رسیدند
پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافتند و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند. نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.
 ۱۵ نفر نیز در این حادثه مصدوم شدند که حال آنها مناسب اعلام شده است .

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است و ستاد فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) در این شهر ساحلی مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.