سرهنگ محمد قربانی لرد عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سال گذشته ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه حامل چوب آلات قاچاق در استان گیلان کشف و توقیف و یک هزار و ۴۴۰ فقره پرونده تخلف تشکیل شد.

وی با بیان اینکه رویکرد یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری پیشگیری است، اظهار داشت: سال گذشته در راستای طرح تنفس جنگل، حدود ۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای بهره گیری افزون بر ۴۰۰ قرقبان و تامین خودرو به منظور حفاظت از جنگل ها جذب و هزینه شده ضمن اینکه پارسال ۱۰ دستگاه خودروی شاسی بلند و کمک دار جدید خریداری شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به همکاری مردم به عنوان همیار طبعیت در این استان خاطر نشان کرد: مردم می توانند به عنوان دوستداران منابع طبیعی ضمن حفاظت از این منابع تخلفات مختلف را گزارش دهند.

وی با اشاره به فعالیت خط تلفن ۱۵۰۴ امداد و جنگل در منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: این خط در راستای افزایش مشارکت های مردمی و تسریع در اقدامات حفاظتی از منابع طبیعی فعال است،  مردم در مواقع اضطراری شامل آتش سوزی، تخریب و تصرف توسط افراد سودجو در اراضی می توانند با این شماره تماس بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بیان داشت: شماره تلفن ۳۲۶۶۷۵۰۶ نیز برای دریافت تخلفات فعال است.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.