به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،با اضافه شدن فرودگاه سردارجنگل بعنوان زیرساخت ترانزیتی مهم و اراضی صنعتی به محدوده این منطقه، ظرفیت جذب و توسعه سرمایه گذاران تولیدی در این منطقه به بیش از ۱۰ برابر وضع موجود افزایش می یابد، موضوعی که موجبات چند برابر شدن ظرفیت‌های این منطقه در عرصه های صادراتی و اشتغالزایی استان و کشور خواهد بود.

با عنایت به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح توسعه محدوده این منطقه که در قالب لایحه دولت تقدیم مجلس شد، موضوع تغییر نام مطرح نبوده بلکه تنها توسعه محدوده منطقه مورد هدف دولت محترم بوده لذا افزودن پیشوند گیلان به منطقه آزاد انزلی؛ توسط مجلس شورای اسلامی بعنوان مرجع قانون گذار کشور مطرح شده است.

این سازمان در راستای ایفای نقش پیشران خود به عنوان محور توسعه استان گیلان با تکیه بر بهره‌برداری حداکثری از تمامی ظرفیت ها و امکانات استانی و تامین زیرساخت های لازم جهت حضور موثر در کریدورهای بین المللی و اتحادیه ها بویژه اتحادیه اوراسیا بوده و این امر، مهمترین راهبرد سازمان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی از مزایای این منطقه است. این منطقه می تواند آزمونه ای (پایلوت) برای ایجاد مرکز مالی بین المللی باشد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.