به گزارش عصر دوشنبه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، محمد ولی روزبهان ، در خصوص راهکارهای رفع برخی مشکلات و افق های جدید فعالیت اظهار داشت:برون رفت از چالش های پیش روی با همکاری بخش خصوصی و دولتی است

وی  با تاکید بر اهمیت  بخش خصوصی بعنوان توانمندی اصلی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: در این میان تشکل های بخش خصوصی به ویژه انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان نقش بسزایی در رفع مسائل و مشکلات پیش روی و انسجام بخش تولیدی منطقه ایفا نمودند.

وی خطاب به اعضای  انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه  افزود:  بی تردید بهترین ساز وکار رفع مشکلات پیش رو، اجرای کامل قانون با محوریت تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاران و صادرکنندگان است و دغدغه های شما عزیزان با همکاری یکدیگر و پیگیری از مبادی ذی ربط رفع قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شناخت دقیق نیازها و علایق بازارهای منطقه در کنار ارتقای کیفیت محصولات تولیدی به منظور افزایش صادرات را باید در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: باید از فرصت بی نظیر امکان صادرات محصولات خود در بازارهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، به نفع ارز آوری و اشتغالزایی بیشتر، نهایت بهره را برد و در مسیر دست یابی به این هدف، این سازمان کنار فعالان اقتصادی که به این ظرفیت های موجود و زیرساخت های ایجاد شده اعتماد کرده اند، خواهد بود.

در ادامه رییس و اعضای هیأت مدیره انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با ارائه گزارشی از توانمندیها و حوزه های فعالیت واحدهای تولیدی و کارآفرین منطقه، حضور دکتر روزبهان را فرصت مغتنمی جهت ترسیم افق های جدید فعالیت در عرصه های سرمایه گذاری و همکاری های منطقه ای عنوان نمودند و ضمن بیان مشکلات پیش روی تولید کنندگان منطقه و راهکارهای پیشنهادی خود، بر عزم این انجمن در افزایش توانمندی های صادراتی تصریح کردند.

 منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.