به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله مسرور ظهر دوشنبه در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تلاش کادر سلامت در مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها کادر درمان و پرستاران در این ایام فداکارانه تلاش کرده و در این راه به شهادت هم رسیدند.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان گیلان نیز نمایان شد، افزود: متأسفانه مشخص شد ساختار بهداشت و درمانی گیلان توانایی مقابله با بحران‌ها را نداشته و نیازمند توجه ویژه است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تأکید با لزوم بهره گیری از این فرصت برای جبران کمبودها به ویژه در زمینه نیروی انسانی، گفت: باید تلاش شود تا حق مردم گیلان در این زمینه پایمال نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان بازرسی، نظارت است، تصریح کرد: این سازمان برای بهبود شرایط و حرکت در مسیر صحیح از باب نظارت تذکرات لازم را می‌دهد تا اوضاع ساماندهی شود.

مسرور اصلاح امور، برقراری حسن جریان و جلوگیری از سو جریان قانون را مأموریت اصلی سازمان بازرسی عنوان و بیان کرد: وظیفه دستگاه بازرسی بگیر و ببند و برخورد با تخلف با خشونت نیست بلکه این دستگاه نظارتی رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را محرم خود دانسته و احتمال وقوع تخلف را به جهت پیشگیری به آنها به صورت محرمانه اعلام و هشدار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت نیروهای حراست و بازرسی در سازمان‌ها سبب کاهش فعالیت دستگاه‌های نظارتی برون سازمانی می‌شود، افزود: با توجه به تنوع مأموریت‌ها و همچنین حضور تعداد زیادی نیروی می‌تواند زمینه بروز اشتباه در دانشگاه علوم پزشکی را فراهم کند لذا حضور نیروهای بازرسی و حراست به سلامت فعالیت‌های این نهاد کمک می‌کند.

مدیر کل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اجرای فرآیند نظارتی در ۴۰ دستگاه اجرایی و خدماتی استان از سوی این سازمان، اظهار کرد: نظارت و بازرسی از عملکرد سه ساله دانشگاه علوم پزشکی از سوی این سازمان انجام و در آن نواقص و مشکلات نیز شناسایی خواهد شد.

وی ادامه داد: کمبودها و کاستی‌هایی همانند کمبود قانون، تعارض‌های قانونی و کمبودهای فرا استانی در جریان بازرسی‌ها به سازمان بازرسی کل کشور و از آن طریق به وزارت بهداشت منعکس خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.