به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمانیان یکشنبه در چهارمین جلسه شورای سلامت شهرستان جهت مقابله با کرونا ویروس گفت: ۹۸ درصد روستاییان شهرستان از سوی پزشکان خانواده پایش کرونا شدند. تمام اطلاعات آنان در سامانه سیب به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به انجام این پایش و بیماری یابی کرونا ویروس در شهر جهرم گفت: تا کنون این اقدام برای ۳۰ درصد از جهرمی‌ها انجام شده که پایش کامل آن در روزهای آتی به اتمام می‌رسد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ۱۰ نفر از نیروهای هلال احمر جهرم در کنار مراقبین سلامت پزشکان خانواده در حال پایش افراد در شهرستان هستند.

رحمانیان بیان کرد: همین طور افراد با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا salamat.gov.ir می‌توانند خود را پایش و در مورد وضع سلامتی خود آگاه شوند.

وی با اشاره به نمونه گیری افراد مشکوک به کرونا ویروس در جهرم گفت: تا کنون ۸۷ نمونه گرفته و ارسال شده است و جواب ۷۹ نمونه دریافت کرده‌ایم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تمام اطلاعات افراد مشکوک به کرونا ویروس در سامانه سیب ثبت می‌شود. کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه روزانه با خانواده‌ها و نزدیکان این افراد در تماس و آموزش‌های لازم در زمینه خود مراقبتی، گند زدایی و ضدعفونی کردن محیط به آنان داده می‌شود.

رحمانیان گفت: تا کنون ۱۰ هزار تماس تلفنی از سوی مردم برای خود ارزیابی کرونا ویروس به معاونت بهداشتی دانشگاه گرفته شده است. مشاوره‌های بهداشتی و درمانی از سوی کارشناسان ما در اختیار این شهروندان عزیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به قرنطینه شدن بیماران کرونایی با حال نسبتاً خوب در خانه گفت: بر اساس پورتکل وزارت بهداشت، بیماران مبتلا به کرونا که حال نسبتاً خوب دارند نیاز به بستری در بیمارستان ندارند و می‌توانند با درمان‌های سرپایی و مراقبت‌های از راه دور از سوی پزشکان متخصص عفونی و داخلی با رعایت مراقبت‌های بهداشتی در خانه، دوران درمان خود را سپری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.