ابوذر رحیمی روز چهارشنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا،  با اشاره به آغاز  توزیع کود شیمیایی در این منطقه از یکم آبان ماه سال گذشته  اظهار داشت : همچنین  ۶۰۰ تن کود شیمیایی خریداری و مقدمات تحویل و توزیع آن در دست اقدام است ، ضمن آنکه در این مدت ۱۲ هزار لیتر سموم کشاورزی نیز در این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به عضویت ۲۰ هزار نفر از کشاورزان منطقه  در شرکت های تعاونی روستایی این شهرستان افزود: این در حالی است که تعداد ۳۰ هزار نفر از کشاورزان منطقه از این اتحادیه خدمات دریافت می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۶ شرکت تعاونی روستایی ساحل لسکوکلایه ، اتحاد دهکا، جلالیه کیسم، پیروز فوشازده و سفیدرود پرکاپشت در زمینه خدمات رسانی و توزیع کود و سم در بین کشاورزان  این شهرستان فعالیت دارند.

به گفته وی توزیع کود شیمیایی در این شهرستان تا زمان رفع نیاز کشاورزان منطقه همچنان ادامه دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی ( ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار شالیزار ، ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار زیر کشت بادام زمینی و مابقی محصولات صیفی  ، چای و دیگر محصولات  از کانون های مهم کشاورزی استان گیلان است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت  در ۳۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.