نوربخش حاتمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه برداشت کلزا در کرمانشاه آغاز شده است، گفت: امسال به دلیل بارش تگرگ بخش زیادی از مزارع کلزا دچار خسارت شد.

وی افزود: با توجه به خسارت های وارد شده به مزارع پیش بینی می شود که امسال حدود ۱۰ هزار تن کلزا از کشاورزان کرمانشاه خریداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۱۷ مرکز خرید در سراسر استان به منظور خدمات‌رسانی به کشاورزان کلزاکار تجهیز و آماده به کار است.

حاتمی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۹۵ بهره برداری کلزا در کرمانشاه داریم، اظهارداشت: بیشترین سطح زیرکشت کلزا با یک هزار و ۵۳ هکتار مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۷۴هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.