فرماندار آستارا روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تلاش فعالان عرصه تعلیم و تربیت با هیچ مسئولیتی قابل قیاس نیست و معلمان، شخصیت اجتماعی افراد را ترسیم می کنند.

حسن رستم زاد بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با کمبود حدود ۲۰ معلم مقاطع مختلف تحصیلی مواجه بودیم و امیدواریم در سال تحصیلی جدید، این کمبود برطرف شود.

وی ادامه داد: مشکلات پیام رسان شاد (شبکه آموزش دانش آموزان) با دستور رئیس جمهوری برطرف خواهد شد و ایام پیشگیری از کرونا فرصتی برای ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان و معلمان فراهم کرده است.

رستم زاد اضافه کرد: نظام آموزشی از کاستی هایی رنج می ‌برد و امیدواریم با توجه مسئولان، شاهد رفع آن باشیم و امسال طرح های مقاوم سازی و ساخت مدارس در آستارا، پیگیری و سیستم گرمایش ۹ مدرسه استاندارد خواهد شد.

امام جمعه آستارا هم گفت: ما مسئولان با زحمت های معلمان به مسئولیت ها دست یافته ایم و پیشرفت کشور در گرو آموزش و پرورش است و معلمان باید با آشنایی به علم روز، جهت پیشرفت دانش آموزان تلاش کنند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: در ایام پیشگیری از کرونا فعالیت معلمان در فضای مجازی با وجود کاستی ها ادامه دارد و امیدواریم با رعایت بهداشت، وضعیت در رابطه با کرونا سفید شود و شرایط مساجد و مدارس به روزهای عادی برگردد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: آزمون نهایی هزار دانش آموز پایه دوازدهم به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه در هشت حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

سجاد موسوی افزود: ۶ طرح نوسازی و ساخت مدرسه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و در سال تحصیلی جدید، ۵۴۳ کلاس درس در ۱۶۰ مدرسه دایر خواهد شد.

۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه هفته معلم است و ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و پیش از شیوع کرونا حدود هزار معلم در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آن به ۱۸ هزار دانش آموز تدریس می کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.