به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش و آیین تجلیل  معلمان برگزیده گیلان در محل استانداری اظهار داشت: معلمان با استمرار تعلیم و تربیت همانند کادر درمانی در حوزه آموزش، فداکارانه جهاد کردند.

وی با تشریح فداکاری ها و ایثار معلمان در ایام کرونایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان افزود : معلمانی که با هزینه های خود قبل از راه اندازی شبکه شاد، برای آموزش و پرورش دانش آموزان ورود کردند ، شایسته تقدیر هستند.

وی با بیان ایکه معلمان عاشقانه در کلاس هستند تا یادگیری در دانش آموزان اثربخش باشد، خاطر نشان کرد: سرمایه های انسانی در آموزش و پرورش یعنی معلمان با تعطیلی مدارس، میز و نیمکت و کلاس درس را به قاب تلفن های هوشمند و تبلت ها منتقل کرده و به تعلیم و تربیت دانش آموزان می پردازند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه سخنانش با تبریک ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت: معلمی از آنجایی دارای اهمیت است که در فرهنگ ما آن را شغل انبیاء الهی و معلم را روشنگر نسل ها می دانیم.

زارع بیان داشت: اینکه معلمان و فرهنگیان نه به خاطر انجام وظیفه اداری بلکه بر مبنای یک تکلیف و تکالیف انسانی و اعتقادی در راستای سرنوشت کشور و تقویت فرزندان و نسل آینده این مرز و بوم فداکارانه و مستمر می کوشند، واقعیتی انکار ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد:  معلمان از جمله اقشاری هستند که از بالاترین سطح اعتماد و احترام در میان مردم برخور دارند و در بالاترین گروه های مرجعیت نزد افکار عمومی قرار دارند و این  نشان از سرمایه های اجتماعی این قشر آگاه جامعه است که از آن بهره مند هستیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه توسعه علمی اولویت توسعه کشور ایران و بیشترین تمرکز نیز بر توسعه آموزش و پرورش است، اضافه کرد: هزینه کرد در این بخش را سرمایه گذاری می دانیم، مهمترین ارزش افزوده حاصل از این سرمایه گذاری پرورش استعدادهای خلاق و پیشبرد امور توسعه کشور است.

استاندار گیلان عصر کنونی را عصر دانایی دانست و بیان داشت: حتما لازمست که فرزندان این سرزمین با تغییرات سریع جهانی، مهارت های لازم را بیاموزند و ضروریست تا دانش آموزان را برای انجام فعالیت های غیرتئوری تربیت کنیم.

در این مراسم جمعی از معلمان برگزیده استان گیلان تجلیل شدند.

۱۲ اردیبشهت سالروز استاد شهید مرتضی مطهری روز معلم نام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.