به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم یوسفی نژاد عصر چهارشنبه در جلسه شورای گفتگو و توسعه صادرات غیر نفتی گیلان در سالن غدیر استانداری، اظهار کرد: در سال گذشته مجموع صادرات از گمرکات استان گیلان ۹۵۷ هزار و ۷۷۴ تن به ارزش بیش از ۵۱۸ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر خود از نظر وزنی با کاهش ۴ درصدی و از نظر ارزش دلاری با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است، افزود: محصولات نباتی بیشترین محصولات صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه بیشترین صادرات گیلان نیز از گمرک آستارا انجام شده است، گفت: محصولات نباتی بیشترین محصولات صادر شده بودند که از نظر وزنی و ارزش دلاری نیز به ترتیب با رشد ۲۷ و ۱۷۲ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه روسیه یکی از مقاصد صادرات محصولات از گمرکات گیلان است، تصریح کرد: بعد از این کشور، کشورهای آذربایجان، گرجستان و عراق و افغانستان قرار دارند.

یوسفی نژاد ادامه داد: بر اساس گزارشات، گمرکات گیلان در میان ۱۰۸ گمرک کشور از نظر ارزش دلاری در جایگاه ۲۲ و از نظر ارزش وزنی میزان صادرات در جایگاه ۲۷ قرار دارد.

وی در ادامه به میزان درآمد گمرکات استان گیلان اشاره کرد و گفت: درآمد وصولی اخذ شده گمرکات استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر ۷۴ درصد افزایش داشته که عمده این درآمد توسط گمرک آستارا اخذ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.