ارسلان زارع عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات استان با محوریت موضوع اوراسیا که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، افزود : در حال حاضر میز اوراسیا در گیلان تشکیل شده و مکان مستقلی با دبیری گمرک استان به این امر اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد:  ظرفیت های گسترده گیلان چون  وجود بنادراز جمله منطقه آزاد انزلی خود زمینه ای محوری در توسعه تجارت با کشورهای عضو این اتحادیه است.

 وی گفت :از ابتدای امسال علی رغم همه تنگناها و تحریم ها تا کنون  ۶۵ درصد هدف گذاری صادرات غیرنفتی استان محقق شده است.

 وی با اشاره به احداث سرای تجاری ایرانیان در روسیه گفت : این استان با ظرفیت های قابل توجه هم اکنون پیشتاز صادرات به استانهای جنوبی روسیه است.

وی عنوان کرد : دوره آموزشی ویژه اوراسیا برای تجار و جمعی از بازرگانان نیز  برگزار شده و همچنان هم این روند تدوام دارد.

زارع با بیان اینکه یلان آمادگی عضویت در کارگروه تجارت کالا را دارد، اظهار کرد :  با توجه به اینکه ۷۰ درصد صادرات کشور به روسیه از طریق گیلان انجام می شود ، اظهار کرد : این استان با توانمندی های گسترده خود می تواند معین کشور روسیه باشد.

 وی با تاکید بر اینکه در استان گیلان شبکه مویرگی توسعه و توزیع کالای ایران در بازارهای روسیه وجود دارد، عنوان کرد :   منطقه آزاد انزلی می تواند به عنوان کانون تجارت آسیا باشد.

وی در ادامه خواستار برگزاری نمایشگاه ایران و اوراسیا در منطقه آزاد انزلی برای ارایه توانمندی های ۶ کشور منطقه دانست و گفت : در این میان سامانه ای به منطور دسترسی تجار و بازرگانان فراهم شده تا مسایل موجود را به صورت آنلاین رفع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.