گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ لوان جاگاریان در دیدار با استاندار گیلان ، با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌گیر و مثبت تجاری دو کشور طی سال‌های اخیر اظهار داشت: علی‌رغم وجود شرایط تحریم و تهدید، بازهم قاطعانه موضع خود را تکرار می‌کنیم که به طور کامل از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنیم و در کنار شما هستیم.
وی با اشاره به اقدامات آمریکا در موضوع برجام تاکید کرد: روسیه کشوری مستقل است و ما برای ارتباط و تعامل با ایران از آمریکا مجوز نمی‌گیریم بنابراین با اطمینان از طرف کشور روسیه می‌گویم فعالیت‌های تجاری با ایران را ادامه خواهیم داد.
مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز اظهار داشت: استان گیلان یکی از محورهای توسعه روابط بین روسیه و ایران است و رئیسان جمهوری دو کشور بر گسترش مناسبات و روابط تجاری تأکید دارند.
وی افزود: پیشگامی استان گیلان در توسعه روابط ایران با روسیه، در راستای اراده سران دو کشور است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش 60 درصدی آمار مبادلات تجاری دو کشور تصریح کرد: بخش عمده مبادلات تجاری در بندرانزلی و آستارا از لحاظ صادرات و واردات مربوط به کشور روسیه است.
استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل راه آهن رشت به آستارا یک پروژه مهم برای هر دو کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: دولت مصمم است راه آهن رشت ظرف کمتر از دو سال به راه آهن بندر‌انزلی و بندر‌کاسپین متصل شود.
وی به پیش‌بینی اسکله رو - رو در بندرکاسپین اشاره کرد و افزود: مقدمات کار این اسکله فراهم شده و هم زمان با آغاز کار راه‌آهن، در بندرکاسپین اجرا خواهد شد و امکان جدیدی برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور را فراهم می‌کند.
در خاتمه این دیدار، آندره گئور گیوویچ وادوف به عنوان سرکنسول جدید فدراسیون روسیه در رشت معرفی شد.
پیش از این کنسانتین الکسی یف سرکنسول روسیه در رشت بوده است.
کنسول‌گری جمهوری فدراسیون روسیه در رشت با حوزه فعالیت استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی، در خیابان پاسداران رشت واقع شده و ساختمان آن، از بناهای تاریخی استان گیلان محسوب می شود.
72896/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.