رییس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای این برنامه فرهنگی گفت: با توجه به فوت تعدادی از شهروندان در دوران اپیدمی ویروس کرونا ، خانواده های آنان قادر به برگزاری هیچگونه مراسم یادبودی  برای درگذشتگان خود نبودند.

اسماعیل تیغ نورد جلالی افزود: عدم امکان برگزاری مراسم یادبود برای درگذشتگان دوران کرونا ، یک خلاء احساسی را برای بازماندگانشان ایجاد کرده و به نوعی از نظر روحی و روانی فشارها و ناراحتی هایی را برای آنان به همراه داشته است.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده های درگذشتگان بیماری کووید 19 اظهار داشت: وجود چنین شرایطی موجب شد تا شهرداری و شورای اسلامی شهر استانه اشرفیه به منظور همدردی با خانواده های آنها ، با کاشت نهال ، یاد و خاطره درگذشتگان این دوران را گرامی دارد.

وی عنوان کرد : مراسم کاشت نهال به احترام درگذشتگان دوران کرونا که مراسم یادبودی برایشان برگزار نشده با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار و خانواده های متوفیان در محل بلوار دکتر حشمت آستانه اشرفیه به طول 800 متر برگزار شد.

در این آیین فرهنگی که با ذکر صلوات و فاتحه برای  شادی درگذشتگان دوران کرونا در شهر آستانه اشرفیه همراه بود ، نهالی به نام هر یک از درگذشتگان کاشته شد ، ضمن انکه پلاک نام و عکس فرد فوت شده  نیز بر روی هر درخت نصب شد.

تیغ نورد جلالی ر ادامه با اشاره به اینکه شورای اسلامی و شهرداری آستانه اشرفیه از آغاز بحران کرونا در این منطقه اقدامات پیشگیرانه بسیاری را انجام داده است، افزود: اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در بین کارکنان و رانندگان تاکسی های شهری ، ضد عفونی و گندزدایی معابر عمومی و پرتردد شهر ، نصب بنرهای اموزشی ، توزیع بروشور های پیام های بهداشتی و..از جمله اقدامات پیشگیرانه بوده است که همچنان هم ادامه دارد.

تیغ نورد جلالی ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا ، یادآور شد: عدم خروج مردم از منازل  موثرترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کروناست بنابراین مردم تا حد امکان در منازل بمانند .

آستانه اشرفیه با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در شرق گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.