گزارش روز جمعه روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است، سید عیسی مهدوی روز پنجشنبه در جلسه اعضای قرارگاه رزمایش مواسات در دفتر امام جمعه این شهرستان گفت: محرومانی که تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی نیستند، جامعه هدف این قرارگاه محسوب می شوند.

وی ادامه داد: از ظرفیت خیران، سپاهیان و مسئولان در تقویت این قرارگاه استفاده خواهیم کرد و سپاه و بسیج تالش که در مبارزه با کرونا خدمات ارزنده ای ارائه کردند، در کمک به فقرا نیز میدان دار هستند.

وی افزود: سپاه تالش مسئول جمع آوری کمک های مردمی است و مسئولان، بخشداران و دهیاران کمک های مردمی را به سپاه این شهرستان تحویل دهند تا بعد از شناسایی محرومان، کمک ها در اختیار آنها قرار گیرد.

رزمایش مواسات یا کمک مومنانه به فقرا و آسیب دیدگان ناشی از تعطیلی های دوره مقابله با بیماری کرونا، با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر کشور اجرا می شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.