امام جمعه آستارا روز پنجشنبه در همایش روحانیان در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: روحانیان با برنامه ریزی اداره تبلیغات اسلامی، نقش موثری در فضای مجازی ایفا کرده اند و این نقش آفرینی باید با قوت ادامه یابد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: علمای دین در تولید سخنرانی های سه دقیقه ای برای شبکه های اجتماعی به تصویر زمینه فیلم، زیر صدا و بیان اصل محتوا در فرصت اندک توجه داشته باشند تا محتواها مخاطب پذیرتر باشد.

وی ادامه داد: روحانیان بخصوص در ایام سخت باید همراه مردم باشند و این از رسالت های ماست و در دوره تعطیلی مساجد و منابر، باید برنامه ها و محتواهای مفیدی برای رفع شبهات دینی و تبیین ارزش های اسلامی و ملی تولید و منتشر شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم گفت: گاهی اوقات شبهاتی در موضوعات انقلابی و دینی در فضای مجازی منتشر می شود و برای پاسخ متقن و علمی به آنها، تیمی از رصدکنندگان فضای مجازی و تهیه کنندگان جواب های اعتقادی و علمی تشکیل می دهیم.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده  افزود: علما در ایام پیشگیری از کرونا به وظایف خود به خوبی عمل کردند و مشارکت در پخش اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و تولید محتواهای دینی و مذهبی برای فضای مجازی از جمله آنها بود.

وی اظهار کرد: با وجود تعطیلی مساجد و منابر در ماه مبارک رمضان نماز، روزه و عبادت تعطیل نیست و متناسب با شرایط این ماه، منابر سه دقیقه ای از سخنان علما در رابطه با مسائل دینی تهیه و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: رمضان جهاد اکبر است و علما وظیفه دارند این جهاد را در ابعاد مختلف برای مردم نشان دهند و همکاری و همدلی متولیان امور فرهنگی در پیشبرد برنامه های ماه رمضان ضروری است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۱۰ مسجد در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.