اکبر ایلدرم روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: از ابتدا تا پایان فصل صید مقدار یکهزار و ۷۷۵ تن ماهی استخوانی توسط ماهی گیران عضو شرکتهای تعاونی پره در گیلان صید شد.

وی ، ترکیب صید را یکهزار و ۳۵۸ تن ماهی سفید با  ۷۷ درصد مجموع صید ، ماهی کفال ۳۶۱ تن ۲۰ درصد و سایر گونه ها ۵۶ تن سه درصد مجموع صید اعلام کرد .

ایلدرم، ارزش فروش ناخالص این مقدار ماهی صید شده را ۸۹۴ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: صید انجام شده، توسط حدود چهار هزار صیاد عضو ۴۹ شرکت تعاونی صورت گرفت.

معاون صید و بنادر ماهی گیری شیلات گیلان گفت :  سرانه متوسط صید هر شرکت ۳۶ تن بوده است .

گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است. چهار هزار صیاد در قالب ۴۹  شرکت تعاونی پره از بیستم مهر تا بیستم فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی گیلان  از آستارا تا چابکسر به صید ماهی می پردازند.
روش صید پره، شیوه ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری عمق دریا پهن می شود.
تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل شده و عمل کشش تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می شود.

به گفته کارشناسان بیش از ۹۵درصد ماهیانی که هم اکنون در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان صید می شود، حاصل تکثیر و رهاسازی مراکز بازسازی ذخایر سازمان شیلات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.