حسن رستم زاد روز چهارشنبه در جلسه مشترک کمیسیون تعزیرات حکومتی، تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: بازار ساحلی آستارا به صورت لاین بندی و به تدریج بازگشایی خواهد شد و پاساژها حق فعالیت ندارند و برای رفع نگرانی از بهداشت نانوایی ها، نظارت بر آنها تشدید و بر تعداد تیم های نظارتی افزوده شود.

وی افزود: اداره تعزیرات حکومتی با گرانفروشان با جدیت برخورد کند و شرایط تعطیلی اصناف، بهانه ای برای افزایش قیمت برخی کالاها نباشد و سردخانه ها، مراکز سورتینگ و بسته بندی میوه و محصولات کشاورزی در صورت تخلف بهداشتی، تعطیل شود.

وی با معرفی حسن آذردخت به عنوان سرپرست اداره تعاون روستایی آستارا، بر پیگیری مستمر سهمیه آرد شهرستان و نبود دغدغه در این حوزه تاکید کرد.

کامبیز لقمانی مقدم معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا نیز گفت: تعطیلی خودسرانه و تخلفات بهداشتی برخی نانوایی ها قابل چشم پوشی نیست و بسیاری از روسای اتحادیه های صنوف اثرگذاری لازم را ندارند و باید با برگزاری انتخابات، عملکرد اتحادیه ها ساماندهی شود.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز گفت: ۳۴۷ بار از داروخانه ها، مراکز عرضه اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی بازدید و ۶ پرونده تخلف اقتصادی و بهداشتی تشکیل و برای جزای متصدیان متخلف، به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی افزود: برای توجیه اصناف کم خطر به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در داخل واحدهای تجاری، تیم های مختلفی فعال می شود تا از نظر بهداشت، سهل انگاری صورت نگیرد.

دکتر نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اعلام رسیدن به نقطه کنترل بیماری کرونا، احتمال ناپایداری شرایط فعلی را متذکر شد و التزام مردم و مسئولان به توصیه های بهداشتی را ضروری دانست.

وی گفت: با توجه به بازگشایی تدریجی مشاغل، صاحبان صنوف تا ۲۸ فروردین ماه به سامانه سلامت وزارت بهداشت و درمان مراجعه و کد دریافتی را در شیشه مغازه ها نصب و پروتکل های دریافتی را دقیق اجرا کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.