حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در فعالیتی خودجوش و مردمی نسبت به ضدعفونی کردن سطح مساجد و کانون‌ها، محلات ، خودروها و تهیه و توزیع بروشور به‌منظور آگاه‌سازی و مشارکت مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزش الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری اظهار داشت: تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری همراه با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع اقلام بهداشتی از دیگر اقداماتی است که تاکنون در سطح کانون‌های مساجد استان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

وی همچنین راه‌اندازی کارگاه تولید مواد ضدعفونی کننده توسط یکی از کانون های مساجد را  نمونه کار جهادی بچه‌های مسجد دانست و گفت: تقویت خطوط تولیدی انحصاری و تعامل با سایر کانون‌های فعال برای هم‌افزایی بین کانونی باید سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام رضوانی نژاد ضمن قدردانی از زحمات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در بحران کرونا افزود: اقدامات کانون‌های مساجد در تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک اقدامی ارزشمند و قابل ستایش است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خاطرنشان کرد: تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری از دیگر اقداماتی است که تاکنون در سطح کانون‌های مساجد استان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

 حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد افزود : کانون‌های مساجد در این برهه از زمان با احساس تکلیف در کنار ائمه جماعات و اصحاب مساجد، ترویج آموزش بهداشت، کمک به تقویت روحیه مردم و نمازگزاران، تقویت بعد معنوی را در صدر فعالیت های خود قرار داده‌اند.
وی با تاکید بر تولید و تهیه محتواهای آموزشی، بهداشتی و توزیع آن با استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد: کانون‌های مساجد باید با حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با تک تک خانوارهای پیرامون خود به آرامش جامعه کمک کرده و در راستای تقویت روحیه، امیدآفرینی و مقابله با شایعات گام بردارند.
۹۱۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان فعال است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.