حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد سبد کالا شامل مرغ، ماکارونی،  رب، روغن و برنج توسط روحانیون مستقر در روستاها و شهرهای استان با جلب کمک های خیرین تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت افزون بر سه هزار و ۹۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده نیز توسط روحانیون در مناطق محروم و روستاهای گیلان توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی خاطر نشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان با بسیج روحانیون جهادی با حدود ۲۳۶ نفر ار روحانیون مستقر در روستاها و شهرها به صورت جهادی و فی سبیل الله در کنار کادر درمانی و بهداشتی به فعالیت پرداخته است.

وی با اشاره به حضور تعدادی از طلبه ها در ابتدای امر برای انجام تکلیف شرعی غسل و دفن و کفن متوفیان کرونایی گفت : به طوریکه بخشی از غسال ها از ترس مبتلا شدن به بیماری کرونا حاضر نبودند، غسلی انجام دهند، اما طلبه ها در کنار مدافعان سلامت شجاعانه برای التیام تسلی دل نزدیکان درگذشتگان ابتدا تیمم بدل از غسل در بیمارستان کرده و بعد از مراحل مجوز کارشناسان معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و طبق دستورالعمل بهداشتی اقدام به غسل و کفن اموات می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان داشت: بیش از ۱۱۰ نفر از روحانیون و طلاب به صورت زمانبندی در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان برای تیمم بدل از غسل و سایر امور شرعی به فعالیت داشتند.

 وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های روحانیون در کنار مدافعان سلامت در استان افزود : بخشی دیگر از روحانیون به صورت جهادی کمک کار کادر اداری و درمانی در بیمارستان ها بودند که حتی در اوج فشار کاری برای کادر بهداشتی، طلبه ها به امور خدماتی بیمارستان ها اقدام می کردند.

حجت الاسلام مهدوی اظهار داشت: روحانیون و طلاب گیلانی در پی شیوع ویروس کرونا در این استان در کنار نیروهای هیاتی و بسیجیان در گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری و مناطق روستایی مخلصانه فعال بودند که تاکنون بر اساس آخرین آمارها، ۲۳۶ طلبه جهادی در کنار مردم شبانه روز در راه خدا در مجاهدت و جهاد سلامت حضوری جدی داشتند.             

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.