نظام عباسی روز دوشنبه در شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: مواد غذایی فاسد با مشارکت ۲ تیم بازرسان بهداشت محیط، ظرف ۳۰ روز گذشته طی هزار و ۷۷۸ بار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف شده بود و امروز در محل دفن زباله امحا شد.

وی اظهار کرد: مواد غذایی شامل سوسیس، کالباس، معز گردو، ژامبون مرغ، آبمیوه، نوشابه، چیپس، پفک و لبنیات بود و در این رابطه ۲۸ عرضه کننده متخلف به دادگاه معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: شهروندان در خرید از فروشگاه ها به تاریخ تولید و انقضای مصرف کالا دقت و از خریداری مواد غذایی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند و بیشتر این مواد به علت قرار گرفتن در فضای باز، آلوده و مضر هستند.

وی ادامه داد: امروز ماموران بهداشت محیط با همکاری نیروی انتظامی، یک واحد غذاخوری در حاشیه بازار ساحلی را به علت خودداری از تعطیلی اجباری در شرایط شیوع کرونا،  پلمب و متصدی آن را به دادگاه معرفی کردند.

او از شهروندان خواست، شکایات خود پیرامون مسائل بهداشتی را به شماره ۱۳۴۴۸۱۳۰۳۳ اعلام کنند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد صنفی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.