مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان در جریان مراسم اهدای خون جامعه ورزش در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته جوان، برنامه های مختلفی از سوی این اداره برگزار شد که اهدای خون نیز یکی از برنامه های مهم اداره ورزش گیلان در سال جاری است.

مریم بخشی افزود: با توجه به شرایط موجود و  اینکه با کمبود خون مواجه هستیم، اداره کل ورزش و جوانان گیلان با همکاری بسیج ورزشکاران، این امر خداپسندانه را در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت از ساعت ۱۰ صبح آغاز کرد که این اهدای خون تا ساعت ۱۸ عصر نیز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی به همه هیات های ورزشی و همچنین جامعه ورزش، خوشبختانه تاکنون استقبال جامعه ورزش استان گیلان از اهدای خون بسیار مناسب بوده و امیدواریم که این روند تا پایان زمان تعیین شده ادامه یابد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان خاطرنشان کرد: جامعه ورزش استان در کارهای خیرخواهانه همیشه پیشقدم است و علاوه بر اهدای خون ، تعدادی از هیات های ورزشی با توجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسته های معیشتی و همچنین بسته های بهداشتی را تهیه و بین نیارمندان در سطح استان گیلان توزیع کردند که این امر همچنان ادامه دارد.

همچنین رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه قدس گیلان در خصوص اهدای خون توسط جامعه ورزش گیلان در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: ما در سطح استان ۱۸ کانون داریم که این امر خداپسندانه در همه کانون ها انجام می شود که البته کار خون گیری از جامعه ورزش در آستانه اشرفیه روز گذشته انجام شد و در سایر کانون ها نیز امروز و همزمان با رشت انجام می شود.

حجت نافعی افزود: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون به دلیل شرایط ویژه ای که به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شده با کمبود خون مواجه است ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا جامعه ورزش در این امر حضور یابند که خوشبختانه استقبال نیز بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: در این خصوص با ۴۸ هیات ورزشی گیلان هماهنگی شده تا علاوه بر حضور مسئولان ، کارکنان و سایر اعضای ادارات ورزش ، قهرمانان ، داوران و مربیان ورزشی نیز در برنامه اهدای خون حضور یابند تا افراد و بیمارانی که نیاز به فراورده های خونی دارند، تا حدی این نیاز توسط جامعه ورزش گیلان برطرف شود.

دبیر هیات ووشو استان گیلان و مسئول بسیج ورزشکاران سپاه رشت نیز در جریان مراسم اهدای خون جامعه ورزش گیلان در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه به دلیل بیماری کرونا و کمبود خون برای هموطنان، بسیج ورزشکاران سپاه رشت با همکاری و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان گیلان این امر خداپسندانه را انجام داده است.

سیدجمال سیدزاده افزود: بر این اساس و در راستای اهدای خون، سازمان انتقال خون گیلان از ساعت ۱۰ صبح در وزشگاه شهید عضدی رشت حضور یافته تا از مراجعه کنندگان جامعه ورزش این استان خون گیری کند که این خون گیری در هر دو بخش بانوان و آقایان تا ساعت ۱۸ عصر ادامه می یابد.

وی بیان کرد: البته آغاز این کار از روز گذشته و در آستانه اشرفیه بود و امروز نیز در رشت و همچنین در سایر شهرستان های گیلان جامعه ورزش  استان، اقدام به اهدای خون خود خواهند کرد تا بخشی از کمبودهای سازمان انتقال خون برطرف شود.

هر ساله با میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) که روز جوان نامگذاری شده ، هفته جوان آغاز و در مدت این یک هفته، به همین مناسبت برنامه های مختلفی از سوی ادارات ورزش و جوانان در اقصی نقاط کشور انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.