معاون نماینده شورای خلیفه گری انزلی در شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال کشور گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا ارامنه نیز خود را موظف به  همراهی با هم میهنان خود دانسته ، دست به اقدامی نوعدوستانه زده و ۳ دستگاه الکترو کاردیوگراف به ارزش ۳۱۰ میلیون ریال با همت و پیگیری سیمون ترهوسپیانس رئیس شورای خلیفه گری ؛ از سوی کلیسای مریم مقدس به بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی اهدا شد.

آلن پطروسیان اظهار داشت: پیش از این نیز کمک های مادی و معنوی دلگرم کننده ای نیز  تحت عنوان بسته های حمایتی و بهداشتی از سوی اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال کشور برای خانواده های ارمنی بندرانزلی ارسال شده است.

قدمت کلیسای حضرت مریم مقدس انزلی به سال ۱۸۷۴ میلادی بازمی گردد.

بر اساس شواهد تاریخی سابقه اسکان ارامنه در شمال ایران به سال ‎۱۱۵۰ شمسی باز می گردد.ارامنه شهرستان بندرانزلی که در سال های نه چندان دور حدود چهار هزار نفر برآورد می شدند؛ بتدریج برای کسب و کار و تحصیل به شهرهای بزرگ ایران و سایر کشورها مهاجرت کردند.

در طول این سال ها همواره دوستی، مودت و درک متقابل بین مسیحیان و مسلمانان انزلی وجود داشته و آنان آیین های یکدیگر را محترم شمرده و در غم و شادی هم شریک بوده اند.گیلان در حال حاضر تنها  ۴۲ نفر ارامنه دارد  که ۳۰ نفر در انزلی ساکن هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.