جان احمد آقایی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابه با کرونا در گیلان افزود: براساس قانون اساسی رهبری می تواند با اذن خود برخی اختیارات را به قوای دیگر واگذار کند و مقام معظم رهبری نیز در این موضوع تصمیمات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا را لازم اجرا دانستند؛ از این رو  مجازاتی که این ستاد تعیین کرده و اعمال می کند، قانونی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد از قوانین ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان تمکین نکند و در نظام اجرای طرح اختلال ایجاد کند، تحت تعقیب و مجازات قرار خواهد گرفت.

وی، دلیل موفقیت نسبی در مهار  ویروس کرونا را مدیریت هوشمندانه در استان دانست و افزود: همدلی ایجاد شده و تلاش ها در این ارتباط مثمرثمر شده است.

آقایی درادامه با اشاره به اینکه زندان ها دغدغه استان است، گفت: تدابیر خوبی توسط دستگاه قضایی برای رفع نگرانی ها در موضوع زندان اتخاذ شده است.

منوچهر جمالی نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی افزایش ۳۰ تخت آی سی یو را در بیمارستان رازی کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: اهمیت و ارزش هر تختی که با تجهیزات در بیمارستان آماده می شود در زمان وقوع بحرانی که نیاز بیمارستانی بیشتر می شود، مشخص می گردد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با وجود شرایط دشوار تحریم و شیوع این بیماری در استان نه تنها خدمات تعطیل نشد بلکه ارائه خدمات به مردم ارتقا یافته هیچ موردی از بروز مشکل در تامین نان و سایر ملزومات و یا قطع آب و برق و غیره و یا عدم جمع آوری زبالع و غیره نداشتیم و کار خدمت رسانی به مردم به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

غلامعلی جعفرزاده افزود: این موفقیت ها در سایه همدلی و وفاق در استان ایجاد شده اما برای جلوگیری از قوت گرفتن شایعات باید آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت استان داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: تصمیمات خوبی در سطح ملی از جمله طرح فاصله گذاری اجتماعی گرفته شد اما باید این اتفاق زودتر می افتاد تا سریعتر به نتیجه برای مقابله با این بیماری برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.