ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان افزود: گیلان دومین استان در کشور نظر شیوع و درگیر شدن با ویروس کرونا بود اما در حال حاضر شرایط مناسب و قابل قبولی در استان داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی عملکرد جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با این ویروس بسیار مثبت ارزیابی کرده است، اظهار کرد: با تداوم همکاری مردم دوره زمانی کنترل و رهایی از این بیماری را به نسبت دیگر کشورهای دنیا کوتاه تر جشن خواهیم گرفت.

وی با اشاره به برخوردهای فیزیکی برخی کشورها با مردم و یا اعمال جرائم سنگین برای عدم تردد آنها و خارج نشدن آنها از منزل تصریح کرد: اکثریت مردم ایران به توصیه های بهداشتی، مراقبتی پزشکان و کارشناسان توجه کردند و با وجود دشواری های ناشی از تعطیلی برخی مشاغل از جمله کسبه ، بیشتر آنها این تذکرات را رعایت کردند.

زارع با اشاره به اینکه اوایل اسفندماه مدتها قبل از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از  هموطنان خواستیم به دلیل شرایط موجود از سفر به استان پرهیز کنند،  گفت : کاهش بیش از ۸۰ درصد تردد به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل گواه توجه مردم به این امر است.

وی گیلان را رکورد دار کمترین تردد تا پایان اسفندماه عنوان و بیان کرد: در سفرهای نوروزی و طی ۱۰ روز گذشته با رکورد بیش از ۸۰ درصد از جمله استان های کم تردد در این مدت بوده ایم.

وی کاهش مصرف سوخت ۶۱ درصدی را در استان نشان دهنده رعایت شهروندان برای خارج نشدن از منزل و توجه به توصیه های بهداشتی خواند و اظهار کرد: همچنین قبل از تصمیمات ملی محدودیت هایی برای ساعات کاری کسبه ایجاد شد اما بسیاری از بازاریان و اصناف پس از آن خود داوطلبانه، محل کسب شان را تعطیل کردند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: بدلیل تاثیر شگرفی که کاهش ترددها ، تماس ها و تجمعات مردم در قطع زنجیره ویروس کرونا دارد ، از مردم می خواهیم همچنان بویژه در روز طبیعت به پویش در خانه بمانیم،  پاسخ مثبت دهند.

کمبود کالای اساسی در استان نداریم

وی با بیان اینکه در استان هیچ گونه کمبودی از لحاظ آذوقه مردم و کالاهای اساسی وجود ندارد، اظهار کرد: مقرر شده تا برای کمترین تردد مردم و انجام خریدها به صورت اینترنتی با همکاری اداره کل ارتباطات ، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، پست ، استاندارد و اصناف و فروشگاههای بزرگ زنجیره ای شرایط بهتری  را برای مردم از طریق شبکه اینترنت فراهم کنیم.

استاندار گیلان از رونمایی از سامانه استانی برای این منظور علاو بر بازارگاه ایران خبر داد و گفت: این سامانه فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی ،بازار و اصناف استان است تا محصولات خود را به شیوه هایی از جمله پیامکی، پیکی و پستی بدست مصرف کنندگان برسانند.

مجوز عرضه اقلام بهداشتی به فروشگاه های زنجیره ای و تجهیزات پزشکی داده شد

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به بازار اشباع شده اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان به نقل از واحدهای تولیدی این محصولات و درخواست مجوز آنها برای عرضه به خارج از استان گفت:  این مجوز داده شدتا علاوه بر داروخانه ها، فروشگاههای تجهیزات پزشکی و زنجیره ای نیز این محصولات را در استان عرضه کنند .

وی افزود: اما واحدهای تولیدی همچنان ۷۰ درصد تولیدات اقلام بهداشتی را باید در استان توزیع و فقط ۳۰ درصد این محصولات را می توانند به خارج از استان صادر کنند؛ ضمن آنکه این مصوبه مشمول تولیدات خاص نخواهد بود.

زارع با اشاره به ضرورت شناسایی آسیب های پسا کرونا و اتخاذ تدابیر برای آنها گفت: دو کمیته اقتصادی و اجتماعی برای شناخت و بررسی دقیق آسیب های کرونا در استان تشکیل می شود .

وی یادآور شد: در سطح ملی نیز تصمیمات خوبی برای حمایت از اقشارآسیب دیده از وجود این ویروس در استان  از جمله حمایت معیشتی از هفت میلیون آسیب دیده ، پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی گرفته شده است .

تلاش ها مضاعف شود؛ برخی مدیران هنوز تصور می کنند روال عادی و طبیعی است

استاندار گیلان در ادامه تصریح کرد: برای تحقق برنامه و جهش تولید و پیروزی براین بیماری باید تلاش مضاعف کنیم ؛ هنوز برخی از مدیران کند کار می کنند و گمان می کنند روال  طبیعی و معمول است در حالی که شرایط عادی نیست و انتظار تشدید فعالیت ها را دارم.

وی بر قاطعیت در برخورد با متخلفان نیز تاکید و تصریح کرد: با کسانی که قصد تمرد از قانون را داشته باشند ، برخورد می شود.

نیازهای کشاورزان استان هرچه سریعتر برطرف شود

استاندار گیلان با اشاره به آغاز فصل کشت بویژه برنج برای ابزارهای کشاورزی از جمله تامین نهاده های کشاورزی و کود مورد نیاز کشاورزان تاکیدکرد و گفت : یکی از موضوعات مورد تاکید یکپارچه سازی و تسطیح اراضی و استفاده مکانیزه و حداکثری از ماشین آلات برای کشاورزی است.

وی تاکید کرد : با توجه به وضعیت مناسب از لحاظ برخورداری استان از ماشین آلات امسال باید ۷۰ درصد برداشت ازسطح کشت مکانیزه انجام شود .

وی با اشاره به نیاز کشاورزان در این فصل باز بودن واحدهای عرضه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی را بلامانع خواند و گفت: اما برای تردد و ورودی کسانی که به این منظور تردد می کنند غربالگری و تب سنجی حتما انجام شود.

زارع به لزوم تامین نیاز مرغدرای ها ی استان نیز تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر گیلان نیاز استان های البرز و تهران را فراهم می کند و این بخش دارای اشتغال و در آمد خوبی برای دست اندرکاران این بخش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.