سید ضیاء الدین حسن زاده میدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 70 درصد تعاونی های بشرویه در زمینه تولید خدمات، کشاورزی و دامپروری فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: از مجموع شرکت های تعاونی فعال در این شهرستان 39 تعاونی در حوزه بانوان فعالیت می کنند.
میدانی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ضرورت مشارکت مردم در زمینه های اقتصادی و اجتماعی از جمله توسعه فعالیت های تولیدی، گسترش فرصت های اشتغال و تعمیم عدالت اجتماعی از طریق تعاونی ها مورد توجه قرار گرفت.
وی از صدور مجوز فعالیت 16 تعاونی از شهریور سال گذشته تاکنون خبر داد و اضافه کرد: از این مجموع هشت تعاونی در گرایش های بانوان شامل گرایش های مختلف میراث فرهنگی و صنایع دستی، تشکیل شده اند.
میدانی افزود: در طول یک سال گذشته 585 میلیون تومان تسهیلات تبصره ای به صورت اختصاص در حوزه بانوان به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: همچنین بیش از یک میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش جهت تامین نقدینگی تعاونی های بشرویه پرداخت شده است.
رییس اداره تعاون بشرویه گفت: با صدور مجوزهای لازم برای تشکیل تعاونی ها با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی، بیش از 310 مورد فرصت شغلی با تشکیل شرکت های تعاونی در این شهرستان ایجاد شده است.
وی شرکت های تعاونی بشرویه را در ردیف تعاونی های فعال خراسان جنوبی معرفی کرد و اظهار کرد: با رفع برخی مشکلات نظیر مسائل مربوط به ثبت و تغییرات شرکت ها، یقینا علاوه بر افزایش شرکت های تعاونی بیش از پیش شاهد بهبود عملکرد این شرکت ها خواهیم بود.
وی گفت: امیدواریم با همکاری سایر نهاد های اجرایی شاهد پویایی و حضور پررنگ تعاونی ها در چرخه اقتصاد شهرستان به ویژه در حوزه صنعت باشیم.
میدانی با اشاره به نامگذاری 13 تا 19 شهریور با عنوان هفته تعاون اضافه کرد: برگزاری مسابقه ترویجی قانون تعاون، تقدیر از تعاونی های نمونه، شرکت پنج تعاونی بشرویه در نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان و همچنین برگزاری مسابقه نقاشی تعاون از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته بوده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/irnabirjand
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.