به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا گیلان در تالار غدیر استانداری ضمن تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و اقدامات ستاد ملی مبارزه با این ویروس در حال حاضر از شرایط قابل قبولی در زمینه مبارزه با این ویروس برخورداریم.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری مردم و اصناف با ستاد مبارزه با کرونا در زمینه اجرای محدودیت‌های برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، افزود: قبل از اجرای طرح فاصله گذاری به واسطه همین همکاری‌ها شاهد کاهش ۸۰ درصدی تردد در گیلان بودیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته نیز بر اساس آمارها بیش از ۸۰ درصد ترددها در معابر این استان کاهش یافته است، گفت: در این مدت مصرف سوخت نیز با کاهش ۶۱ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اعمال قانون و پلمب ۴۷۶ واحد صنفی در گیلان به دلیل عدم رعایت دستور العمل ستاد مبارزه با ویروس کرونا، تصریح کرد: این در حالی است که ۱۱۰ هزار واحد صنفی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و این میزان نشان دهند همراهی و همکاری اکثر اصناف با ستاد است.

زارع با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه کالاها و اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در استان گیلان وجود ندارد، گفت: از فروشگاه‌ها بزرگ نیز خواسته شده برای عدم تردد مردم برای تأمین مایحتاج خود خرید اینترنتی راه اندازی کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل زارعی و لزوم توجه کشاورزان در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا، افزود: یکی از مصوبات امروز این جلسه در خصوص چگونگی کشت برنج در شالیزارها است.

استاندار گیلان تأکید کرد: برای پیشگیری از ویروس کرونا در زمان فصل زارعی کشاورزان باید کشت مکانیزه را در دستور کار قرار دهند.

مردم در روز طبیعت در خانه‌های بمانند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این استان هنوز یکی از استان‌های آلوده کشور محسوب می‌شود، تأکید کرد: شهروندان هشدارها و توصیه‌های حوزه بهداشت و درمان را برای پیشگیری از شیوع موج دوم این بیماری رعایت کنند.

ارسلان سالاری با بیان اینکه خود قرنطینگی و ماندن در خانه مهم‌ترین راهکار قطع زنجیره انقتال این ویروس است، گفت: شهروندان از تردد غیر ضرور در سطح شهرها جدا خودداری کنند.

وی به ۱۳ فروردین روز طبیعت نیز اشاره و تصریح کرد: مردم همانند روزهای گذشته با رعایت قرنطینه خانگی در قطع زنجیره ویروس نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.