به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه ۹ فروردین همزمان با سالروز شهادت سردار «حسین املاکی» و به منظور هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و به عدم برگزاری تجمعات یادواره این شهید بزرگوار به صورت تلویزیونی و از طریق شبکه باران با حضور سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان و «سلمان املاکی» فرزند این سردار شهید برگزار شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این برنامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید «حسین املاکی» در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این سردار بزرگ فردی است که رهبر معظم انقلاب به ایشان لقب قهرمان واقعی داده‌اند.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه بیان ویژگی‌های این شهید در زمان محدود سخت است، افزود: سردار املاکی بسیار آرام، ساکت و کم حرف بود که چنین ویژگی با توجه به جایگاه و مسئولیتی ایشان عجیب بود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید املاکی هیچگاه درگیر جایگاه و مقام نشد، گفت: وی انسانی مخلص، خاکی و بی ریا بود و بسیار به دوستان خود علاقه داشت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه شهید املاکی در حوزه خود کارشناسی متخصص بود، تصریح کرد: مأموریتی که وی محول می‌شد به بهترین شکل انجام می‌داد و این موضوع زبان زده خاص و عام بود.

سردار عبدالله پور اطاعت پذیری از مافوق و رهبر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی سردار املاکی عنوان و بیان کرد: شجاعت یکی دیگر از ویژگی‌های این سردار شهید بود که در عملیات‌ها بیش از هر زمان دیگری خودنمایی در وی خودنمایی می‌کرد.

وی با بیان اینکه روحیه شجاعت وی بی نظیر بود که امروز کمتر چنین روحیه شاهد هستیم، افزود: سردار شهید املاکی ایثارگری را در عمل کامل کرد و زمانی که شیمیایی زدند ماسک خود را به بسیجی داد و این حرکت قطعاً دارای یک پشتوانه غنی از ویژگی‌ها فردی و اجتماعی در این شهید بزرگوار بوده است.

گفتنی است در ادامه این برنامه سلمان املاکی فرزند این شهید بزرگوار که در زمان شهادت پدر تنها یک سال و نیم سن داشت برخی از خاطراتی که از دیگران درباره پدر شنیده بود را بازگو کرد.

لازم به ذکر است؛ سردار شهید «حسین املاکی» در شب عاشورا سال ۱۳۴۰، در روستای کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. سردار املاکی در ۹ فروردین سال ۶۷، در عملیات «والفجر ۱۰» در منطقه عمومی سید صادق شانه دری، بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) به همراه یاران و همرزمان شهیدش «محمد اصغری خواه» فرمانده گردان کمیل و شهید دکتر «محمد حبیبی پور» و شهید «سید عباس موسوی» و دیگر عزیزان و دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه (بمباران شیمیایی) دشمنان بعثی به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.