دکتر محمدرضا نقی پور عصر روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: موج اول بیماری را در استان گیلان کنترل کردیم و هم اکنون بخشی از تخت های بیمارستانی استان خالی است.

وی اظهار داشت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان گیلان حدود هزار و ٤٠٠ تخت در نظر گرفته شده بود که در مراحل بعدی به حدود چهار هزار تخت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه آمادگی نسبی در استان وجود دارد ، تصریح کرد : موج دوم بیماری موضوعی است که پیش بینی می شود زیرا ما رفتار این ویروس مرموز را نمی شناسیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به ایجاد نقاهتگاه در رشت افزود: در برخی شهرستان ها نیز نقاهتگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا در گیلان و پوشش ٨٧ درصدی مردم این استان اظهار داشت: حدود ٤٠٠ هزار نفر که شماره تلفنی از آنها در دسترس نداریم باقی مانده اند که انتظار است به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و یا برای ثبت نام در سامانه www. salamat.ir  مراجعه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد : با مداخلاتی همانند طرح ملی مبارزه با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی وارد موج دوم بیماری در استان گیلان نشویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از مردم خواست تا برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه بمانند و توصیه های بهداشتی پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.