دکتر محمدرضا نقی پور عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این تعداد ثبت نام شدگان در طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا، ۸۴ درصد از جمعیت استان گیلان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا با هدف کنترل، مقابله و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان در حال اجرا است، افزود : مردم برای شرکت در این طرح باید به سایت www.salamat. gov.ir مراجعه کرده و به سؤالات شامل آیا علائمی درباره بیماری کرونا شامل تب، لرز، سرفه و تنگی نفس دارید پاسخ دهند تا وضعیت آنان درباره بیماری کرونا مشخص شود. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان یادآور شد: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام و  اقدامات درمانی به موقع ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ضمن ثبت نام مردم در سامانه یاد شده، تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با آنان انجام می شود و درباره علائم بیماری کرونا سوال می کنند و در صورت ابتلا به علائم پی گیری ها به صورت روزانه "حتی چند بار به صورت روزانه" انجام و توصیه هایی ارائه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا، هفت هزار بسیجی و سه هزار و ۵۰۰ بهورز و مراقب سلامت همکاری دارند، اضافه کرد: گیلان از استانهای موفق در اجرای این طرح است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان  از مردم خواست تا قرنطینه خوداختیاری را ادامه دهند تا از این طریق زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.