ابراهیم انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌های ملی، محلی و فضای مجازی برای اجرای این مصوبات این دستورالعمل انجام شده است.

انصاری به موارد ابلاغ شده در این دستورالعمل اشاره کرد و افزود: فعالیت یا عدم فعالیت واحدهای صنفی به صورت مصداقی در این دستور العمل اشاره شده است و همچنین واحدهای صنفی مه می‌توانند به صورت محدود فعالیت کنند از آنها نام برده است.

وی با بیان اینکه تردد و یا ورود خودروها و افراد غیر بومی به شهرستان صومعه سرا و حوزه قضائی ممنوع شده است، گفت: برگزاری هر گونه مراسم به صورت رسمی و غیر رسمی که موجب تجمع افراد شود ممنوع است.

دادستان صومعه سرا در ادامه با اشاره به اینکه اجاره دادن سوئیت، هتل یا منزل به افراد غیر بومی و مسافر ممنوع اعلام شده است، بیان کرد: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی، استخرها که عمدتاً محل تجمع افراد است، تعطیل می‌شود.

انصاری با بیان اینکه برای اجرای این دستورالعمل ضرورت دارد تا تمام شهروندان و واحدهای صنفی شهرستان صومعه سرا نسبت به رعایت موارد موصوف اقدام کنند، افزود: در این زمینه و در راستای اجرای این طرح، دادستانی شهرستان و مراجع نظامی و انتظامی برخورد فوری و قاطع با اخلال گران احتمالی این طرح را خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه ضمانت اجراهای گفته شده با افراد خاطی اتخاذ خواهد شد، گفت: خودروهای افراد غیر بومی به مدت یک ماه توقیف خواهد شد، هزینه‌های نگهداری در پارکینگ نیز بر عهده مالک یا راننده خواهد بود.

دادستان صومعه سرا با اشاره به جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومان برای این خودروها، گفت: واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه پلمپ خواهند شد. فعالیت دست فروشان نیز در این ایام ممنوع بوده و شهرداری موظف است از طریق مأموران سد معبر اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی همچنین ادامه داد: اصناف خدمات فنی ضروری از قبیل تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری و وسایل منزل، تعمیرات تأسیسات ساختمانی، تعمیرگاه‌های وسایل نقلیه به صورت شیفت بندی با هماهنگی اتحادیه مربوطه و اطلاع رسانی قبلی، مجاز به فعالیت در ساعات اعلامی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1392735
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.